رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 335568

فوت و فن برخورد با عصبانی ها

ساعت 24-نتایج بررسی ها نشان می دهد ارتباطات سازنده برای سلامت ذهن و جسم بسیار مفید است اما در طولانی مدت ارتباط با افراد مشکل آفرین تاثیر منفی بر سلامت ما خواهد داشت .

عصبانی
an dir="RTL">عوارض استرس حاصل از این ارتباط نادرست می تواند بر جسم و روح ما تاثیر گذار باشد . بهتر است برای کم کردن و از بین بردن چنین ارتباطاتی که به درگیری منجر می شود تا آنجا که ممکن است از آنها دوری کنیم .

اما اگر فرد مورد بحث یکی از افراد خانواده یا همکار یا فردی باشد که شما به راحتی نتوانید وی را از زندگی خود حذف کنید چه می کنید ؟

جانبداری نکنید

از گفتگوهای تفرقه انگیز و مسایل شخصی مانند مذهب و سیاست یا موضوع های دیگری که منجر به درگیری می شوند دوری کنید . اگر فردی سعی دارد شما را به بحث جدال آمیز وارد کند موضوع گفتگو را عوض کنید و یا اتاق را ترک کنید . اگر مطمئن نیستید که شما در گفتگوهای خود به اندازه کافی قاطع عمل می کنید خواندن این مطلب به شما کمک می کند .

حقیقت افراد را بپذیرید

در برخورد با افراد مشکل ساز سعی نکنید آنها را تغییر دهید با این کار شما وارد یک جنگ قدرت می شوید که سبب حالت تدافعی و شروع انتقاد می شوید و به عبارتی همه چیز بدتر می شود .و شما هم از طرفی تبدیل به فرد سرسخت و مشکل ساز می شوید .

بشناسید آنچه که تحت کنترل شماست

آنچه که شما می توانید تغیر دهید چگونگی پاسخ شماست . شما می توانید واکنش خود را تغییر دهید .فکر نکنید که شما باید رفتار توهین آمیز رابپذیرید.وقتی فردی روش غیر قابل قبولی را در مقابل شما پیش گرفته ، شما می توانید با رفتار قاطعانه و مرزبندی عمل کنید. روش هایی که سلامت شما را تضمین می کنند انتخاب کنید

معمولا درگیری بین دو نفر اتفاق می افتد و یک جانبه نیست . تکرار رفتار مناسب از جانب شما و تغییر واکنش شما کمک می کند تا از کشمکش رهایی یابید . و رفتار سالم شانس الگوهایی رفتاری سالم را افزایش می دهد .

در اینجا لیستی از کارهایی باید انجام ندهید تا از کشمکش دور باشید را می خوانید . آیا شما این کارها را انجام می دهید ؟ و همچنین در اینجا مهارت های ارتباطی را می خوانید .

بهترین ها را در افراد ببینید

سعی کنید جنبه های مثبت افراد را ببینید بخصوص در ارتباطات خانوادگی که روی آنها تمرکز می کنید. سعی کنید مثبی اندیشی را در خود افزایش دهید و مهارت های جدید در اینجا به شما کمک می کند. در این صورت فرد مقابل خوشحال خواهد شد و شما از هم صحبتی با هم لذت خواهید برد .

به خاطر داشته باشید با چه کسی سرو کار دارید

توجه به بهترین نکات در یک فرد بسیار مهم است . اما وانمود نکنید که نکته ها ی منفی در فرد وجود ندارد .اسرار خود را با افراد سخن چین مطرح نکنید ، و به فرد ضعیف تکیه نکنید ، به دنبال عشق در فردی که توانایی عشق ورزیدن ندارد ، نباشید . اینها بخش هایی از آنچه که شما باید بپذیرید افرادی که شما در ارتباط با آنها هستید چگونه افرادی هستند؟ .

ازکسی که می شناسیدکمک بگیرید

نیازهای خود را از کسی تقاضا کنید که می تواند نیاز شما را بفهمد .اسرار خود را با دوست قابل اعتماد و کسی که شنونده خوبی است مطرح کنید و یا احساسات خود را بنویسید .به افرادی اتکا کنید که قابل اعتماد بودن و حمایت خود را ثابت کرده باشند ، یا اگر نیاز به کمک دارید یک روانکاو خوب پیدا کنید. به این ترتیب شما می توانید فشاری را که از ارتباط ناسالم بر شما و دیگری تحمیل می شود و همچنین عامل درگیری را از بین ببرید .

اگر لازم است فرد را ترک کنید یا از او فاصله بگیرید

وقتی متوجه می شوید که باید از فرد مورد نظر دوری کنید، این کار را انجام دهید .

اگر افراد دور بر شما خشونت را بر می انگیزند کم کردن ارتباط با آنها بهترین راه حل است . اگر آنها مرتب رفتار توهین آمیزی دارند بهترین راه قطع ارتباط با آنهاست و به آنها بگویید برای داشتن ارتباط چه چیزهایی نیاز است رعایت شود . ( اگر فرد که شما را می رنجاند رئیس یا همکار شماست بهتر است از آن کار چشم پوشی کنید ) .

توصیه ها

سعی کنید خود و دیگری را در تقابل منفی سرزنش نکنید . چرا که آنچه پیش آمده ممکن است به دلیل ضعف در تناسب داشتن دو شخصیت باشد .

به خاطر داشته باشید مجبور نیستید خود را به هر کسی نزدیک کنید فقط رعایت ادب و هماهنگی را داشته باشید .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها