رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 335701

لیبرمن ادعای فاکس نیوز درباره ایران را رد کرد

ساعت 24-وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با ابراز تردید درباره ادعای شبکه فاکس نیوز، گفت نباید هر گزارشی را که در رسانه‌ها منتشر می‌شود درست فرض کرد.

پرچم ایران
«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در صحت گزارش شبکه «فاکس نیوز» درباره احداث یک سایت موشکی توسط ایران نزدیک پایتخت سوریه ابراز تردید کرد.

فاکس نیوز امروز با استناد به تصاویر ماهواره‌ای یک شرکت اسرائیلی «ایمیج‌ست» (ImageSat) مدعی شد که ایران در منطقه «جبل الشرقی» واقع در هشت کیلومتری شمال غرب دمشق، یک سایت و مرکز انبار موشکی احداث کرده است.

به نوشته پایگاه «تایمز اسرائیل»، لیبرمن در واکنش به این ادعا، گفت: «هر گزارشی که در رسانه‌ها منتشر می‌شود را قطعی فرض نکنید، حتی اگر این گزارش را رسانه معتبری مانند فاکس منتشر کرده باشد.»

وی افزود: «ما به طور کامل در جریان رخدادها [در سوریه] هستیم.»

ادعای ارتباط ساختمان‌های مشخص‌شده در تصاویر ایمیج‌ست با برنامه موشکی در حالی است که همین شرکت در ماه نوامبر گفته بود این ساختمان‌ها احتمالا سالن غذاخوری یا نمازخانه هستند. شبکه «بی‌بی‌سی» هم در گزارشی به نقل از تحلیلگران نوشته است که به نظر نمی‌رسد این ساختمان‌ها با یک برنامه موشکی ارتباطی داشته باشند.

امروز ایمیج‌ست هم از ادعای موشکی بودن این مرکز عقب‌نشینی کرد. یک نماینده این شرکت گفته است: «ما به هیچ جمع‌بندی‌ای نرسیده‌ایم. ما فقط این تصاویررا منتشر می‌کنیم.»

با این وجود، رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند ممکن است این ساختمان‌ها جزو اهداف حملات آتی رژیم صهیونیستی در سوریه باشند. «عاموس یادلین» رئیس سابق اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید: «شمارش معکوس آغاز شده است. بین زمان انتشار تصاویر ماهواره‌ای تا هدف قرار گرفتن سایت موشکی پیشین ایران، تنها بیست روز طول کشید.»

رژیم صهیونیستی پیش از این هم به بهانه مقابله با حضور ایران در سوریه، چند بار مناطق مختلف این کشور را هدف قرار داده است. جنگنده‌های اسرائیلی دو هفته پیش هم به بهانه مقابله با یک پهپاد، به خاک سوریه تجاوز کردند و دستکم یکی از آن‌ها مورد اصابت پدافند هوایی ارتش سوریه قرار گرفت و ساقط شد.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها