رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 336449

کسر هزینه بیجا از متقاضیان دریافت کارت هوشمند ملی/ثبت احوال: عودت میدهیم

ساعت 24-متقاضیان ثبت نام کارت هوشمند ملی پس از ورود به سامانه جدید، گویا بدون انجام عملیات نوبت‌دهی، هزینه هایی از حسابشان کسر شده که در این میان ثبت احوال اعلام کرده جای نگرانی نیست و تمام پول ها عودت داده می‌شود.

3
سیف الله ابوترابی گفت: در سامانه جدید ثبت‌نام کارت ملی هوشمند که نوبت‌دهی در آن انجام می شود و هزینه‌ای بایت آن باید پرداخت شود دچار اختلالاتی شده است.

وی افزود: متمقاضیان ثبت نام به دلیل تغییر این پورتال در هفته‌های گذشته ثبت‌نام خود را انجام داده اند اما نوبت‌دهی برای انجام مراحل بعدی ثبت نام انجام نشده است.

ابوترابی گفت: این افراد نگران هزینه های خود نباشند چراکه این مبالغ کسر شده به حسابی که از آن پول واریز شده تا ۲۰ اسفندماه بازگردانده خواهد شد.

وی ادامه داد: سامانه سداد بانک ملی نیز به همین منظور افرادی که دچار مشکل شدند را شناسایی خواهد کرد.

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال گفت: چنانچه این مبالغ به حساب این افراد برنگردد می‌توانند با سازمان ثبت‌احوال و با شماره‌های ۶۰۹۰۲۷۱۹ یا۶۰۹۰۲۷۱۶ تماس بگیرند و پیگیری کنند.

به گزارش فارس، در پشت کارت‌های ملی تاریخ اعتبار متعددی وجود دارد و این تاریخ اعتبار نیز در چندین مرحله تمدید شده است. بنابراین تمام کارت‌هایی که تاریخ اعتبارشان قبل از29 اسفند 96 است، عملا از اول فروردین سال 97 فاقد اعتبار هستند و افراد نیز باید تا پایان اسفند 96 برای ثبت‌نام کارت‌ملی هوشمند اقدام‌ کنند و با گرفتن رسید کارت ملی هوشمند تا اخذ کارت از این رسید برای اقدامات اداری خود استفاده کنند.

البته به تازگی مهلت ثبت نام این کارتها تمدید و تا ۳ ماه ابتدایی سال ۹۷ هم فرصت باقی است.

و کارت‌هایی که تاریخ اعتبار آن‌ها تا سال 97 تمدید شده و تعداد آن نیز محدود است، در سال 97 نیز اعتبار دارند.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها