رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 337882

اظهارات عجیب مخبر دزفولی درباره مدارس تیزهوشان و نامه وزیر آموزش و پرورش به سرپرست نهاد ریاست جمهوری (+سند)

ساعت24-از این مصوبه چنین بر می آمد که اگر بخواهند کوچکترین اصلاحاتی را نظام آموزشی کشور به وجود بیاورند باید آن را از پیچ و خم شورای عالی انقلاب فرهنگی عبور دهند و این یعنی شکست روندهای مصلحانه در آموزش و پرورش.

بعد از ده ها سال، وزارت آموزش و پرورش در ایران در صدد بروز رسانی خود برآمده و بر این اساس، دهها برنامه اصلاحی و منطبق با یافته ها و تجربیات روز دنیا در دستور کار ماه ها و سال های پیش رو قرار گرفته است. نجات نظام آموزشی از حافظه محوری و آزمون زدگی و بریدن پای موسسات کنکور - که اینک در مدارس ابتدایی هم نفوذ کرده اند- یکی از اولین گام های اصلاحی در این باره است. حذف آزمون مدارس تیزهوشان با هدف نهایی حذف این مدارس از سیستم آموزشی (همانند بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان) یکی از اولین اقدامات در این خصوص بود که با استقبال متخصصان علوم روان شناسی و تربیتی مواجه شد.

با این حال، ناگهان خبری از شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید که شوک و شگفتی همگان را به دنبال داشت. بعد از برگزاری جلسه 15 اسفند این شورا، دبیر آن از مصوبه ای در این خصوص خبر داد و گفت:
« قرار شد این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از کارشناسی‌های لازم مطرح شود و هر تصمیمی که شورا اتخاذ کند رویه اجرا باشد. همچنین مقرر شد تا تصمیم‌گیری شورای عالی انقلاب فرهنگی هر گونه اقدام غیر از این مسیر در این زمینه متوقف شود تا نگرانی‌های به وجود آمده مرتفع شود. » (خبرگزاری تسنیم)

سخنان محمدرضا مخبر دزفولی بدین معنا بود که آموزش و پرورش، اقدامی فراقانونی، غیرکارشناسی و خودسرانه انجام داده است و لذا شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدامات آن را متوقف کرده است تا خود رأساً تصمیم بگیرد!
از این مصوبه چنین بر می آمد که اگر وزارتخانه آموزش و پرورش و شورای عالی آموزش و پرورش بخواهند کوچکترین اصلاحاتی را نظام آموزشی کشور به وجود بیاورند باید آن را از پیچ و خم شورای عالی انقلاب فرهنگی عبور دهند و این یعنی شکست روندهای مصلحانه در آموزش و پرورش.
اظهارات عجیب مخبر دزفولی درباره مدارس تیزهوشان و نامه وزیر آموزش و پرورش به سرپرست نهاد ریاست جمهوری (+سند)
با این حال، سندی به دست مان رسید که نشان می دهد خوشبختانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اساساً وارد این موضوع نشده و در آن جلسه، اصلاً مصوبه ای در این باره وجود نداشته است.
سند، نامه وزیر آموزش و پرورش به محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری است که در آن نوشته است که موضوع مدارس سمپاد از دستور جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی خارج شده و هیچ بحث و مصوبه ای هم درباره آن وجود نداشته است.
وزیر در این نامه خواستار آن شده است که به مخبر دزفولی دستور داده شود حرف های خود را اصلاح نماید.

حال باید از جناب مخبر دزفولی پرسید که ماجرا چیست؟ و اگر این موضوع نه در دستور کار بوده ، نه بحثی درباره آن شده و نه مصوبه ای وجود داشته است، چرا بعد از جلسه مصاحبه کرده و گفته است مقرر شد اقدامات آموزش و پرورش در این خصوص متوقف شود؟!

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها