رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 338228

سرانجام نامگذاری خیابانی به اسم مصدق و ساختمانی به نام "حجاریان و شیبانی"

ساعت24-رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره سرانجام نامگذاری خیابانی به نام مصدق و ساختمانی به اسم حجاریان توضیحاتی را ارائه کرد.

حق شناس
محمد جواد حق شناس صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه خبرنگاران دراین مدت با انتشار صحیح و سریع خبر به مردم اطلاع رسانی کردند، گفت:‌ از این افراد تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر از ابتدای آغاز به کار شورای پنجم 35 جلسه رسمی و 15 جلسه فوق العاده داشتند، گفت: اعضای کمیسیون در مجموع 30 تذکر ارائه کردند.

وی با بیان اینکه یکی از کمیته‌های فرعی ، کمیته وام به خبرنگاران و نخبگان بوده است گفت:‌ زمانی که این کمیته در اختیار ما قرار گرفت بایک تصمیم سخت مواجه بودیم چرا که در دوره قبل اعضای کمیته وام، 1800 نفر را مشمول پرداخت وام اعلام کردند اما این در حالی بود که میزان اعتبارات به شدت محدود بود، به گونه‌ای که شاید 4 سال عمر شورای شهر کفاف پرداخت وام به این افراد را نمی‌کرد. بنابراین نهایتا تصمیم گرفته شد که سقف وام را از ده میلیون تومان به پنج میلیون تومان تقلیل دهیم تا تعداد افراد بیشتری را شامل شوند.

وی در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص نامگذاری خیابانی به نام مصدق گفت: در مراسم تغییر نام بزرگراه نیایش به آیت الله هاشمی رفسنجانی ، حجت اسلام والمسلمین دعایی پیشنهاد داد که خیابانی به نام مصدق شود و بعد از شکل گیری کمیسیون نامگذاری از دعایی خواستیم که این پیشنهاد خود را مکتوب اعلام کند و وی نیز پیشنهاد داد که خیابان نفت را به نام مصدق تغییر نام دهند اما سرانجام در بررسی‌ها به دو گزینه بلوار کشاورز و خیابان کارگر رسیدیم.

حق شناس افزود:‌ سرانجام بعد از بررسی‌ها پیشنهاد شد که میدان انقلاب تا راه آهن به نام خیابان کارگر و انقلاب به سمت بالا نیز به نام مصدق نامگذاری شود که این پیشنهاد در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی تصویب شده است.

وی ادامه داد:‌ امیدواریم تا پایان سال 96 و روز ملی شدن صنعت نفت این تغییر نام در دستور کار صحن قرار گیرد و به تصویب برسد.

عضو شورای شهر تهران همچنین در خصوص چرایی نامگذاری ساختمان شماره دو شورای شهر به نام سعید حجاریان گفت:‌ چندی پیش به عیادت دکتر شیبانی عضو پیشین شورای شهر رفتیم و در آن مراسم پیشنهاد شده به دلیل جایگاه این فرد ساختمان شماره یک شورا به نام دکتر شیبانی نام گذاری شود و در همان جلسه برخی پیشنهاد دادند که صحن شورا به نام دکتر شیبانی نام گذاری شود که رد شد و در همان جلسه نیز برخی دیگر پیشنهاد کردند که ساختمان شماره دو نیز به نام سعید حجاریان نام گذاری شود.

وی افزود: البته پس از انتشار این خبر سعید حجاریان با یکی از سایت‌ها مصاحبه کرد و خواستار توقف نامگذاریش بر روی یکی از ساختمان ‌ها شد و با توجه به نارضایتی وی، عملا موضوع منتفی می شود.

منبع: ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها