رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 339939

ماجرای جالب پیرزنی که با یک قطعه سفال اثر هانس کوپر پولدار شد ! +عکس

ساعت 24-یک قطعه سفال اثر هانس کوپردر حراجی به قیمت باور نکردنی رکوردشکن شد. این در حالی بود که مالک اثر از ارزش واقعی آن خبر نداشت.

2
یک قطعه سفال اثر هانس کوپر هنرمند سرشناس آلمانی انگلیسی در یک حراجی چیزی نزدیک به ۴۰۰ هزار پوند فروخته شد. مالک این سفال ارزشمند پیرزن بازنشسته بود که سفال را در یک جعبه کفش برای فروش به حراجی آورد. همسر این زن که دیگر در قید حیات نیست این سفال ارزشمند را سال ۱۹۷۰ به قیمت ۲۵۰ دلار خریده بود. جالب اینکه مالک فعلی سفال از پنج سال پیش و پس از درگذشت همسرش، سفال را در جعبه نگه می‌داشت تا جلوی چشمانش نباشد. این سفال آنقدر در نظر مالک بی‌ارزش بود که وقتی کارشناس حراجی قیمت پایه را چند هزار پوند تعیین کرد، کاملا حیرت زده شد اما با این وجود اصلا گمان نمی‌کرد که در نهایت ۳۸۱ هزار پوند نصیبش شود.

سفالینه اثر هانس کوپر

سفالینه اثر هانس کوپر


البته در این میان نقش اصلی را در بالا بردن این تکه سفال رقابت میان دو مجموعه‌دار مشتاق سفال بازی کرد که در حراجی برای به دست آوردن این اثر از هانس کوپر هر بار قیمتی بالاتر از پیشنهاد دیگری ارائه کردند. پیش از این نیز در سال ۲۰۱۱ یکی دیگر از آثار هانس کوپر در حراجی به قیمت ۱۸۱ هزار دلار فروخته شده بود.

نیک سینتی مسئول حراجی اعلام کرد که مالک می‌دانست این سفال اثر هانس کوپر است اما به هیچ عنوان چیزی درباره ارزش مادی آن نمی‌دانست. او در این باره گفت:

«همسر مالک در دهه ۷۰ برای خرید این اثر ۲۵۰ پوند هزینه کرده بود. پس از مرگ او همسرش این سفال را از جلوی دید دور می‌کند تا این که آگهی ما را درباره قیمت‌گذاری رایگان آثار هنری می‌بیند و سفال برای ارزش‌گذاری پیش ما می‌آورد.»

هانس کوپر اهل یک خانواده یهودی در آلمان بود و پیش از شروع جنگ جهانی دوم با خانواده‌اش به انگلستان گریخت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها