رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 340030

۲ روایت از لغو تا برگزاری دیدار دوستانه ایران و سیرالئون/ تلاش عجیب برای برگزاری بازی کوچک!

ساعت24-درحالی که ۴ نماینده دیگر آسیا در جام‌جهانی روسیه برای بازی با بزرگان فوتبال جهان آماده می‌شوند، تیم ملی ایران برای بازی با تیم درجه چندم سیرالئون هم باید به‌فیفا التماس کند!

طبق برنامه‌ریزی کادرفنی تیم ملی، شاگردان کی‌روش باید امروز به مصاف سیرالئون بروند و این تیم نیز چند روزی است که وارد تهران شده‌ اما روز گذشته به یک‌باره خبر از لغو بازی روی خروجی‌ها رفت و علت هم مخالفت فیفا به بهانه تعلیق فدراسیون فوتبال سیرالئون بود.

داستان از این قرار است که خانم یوهانسون چندی پیش رئیس فدراسیون فوتبال سیرالئون می‌شود اما مقامات سیاسی این کشور به بهانه تخلف خانم یوهانسون انتخابات را مردود اعلام کرده و برای فدراسیون فوتبال سرپرست تعیین می‌کنند تا انتخابات مجددا انجام شود.

مسئولان فدراسیون فوتبال ایران هم ظاهرا بی‌خبر از همه‌جا و اختلافات داخلی فدراسیون فوتبال سیرالئون، با فدراسیون فوتبال این کشور مکاتبه می‌کنند و آن‌ها هم به درخواست ایران به شرط پرداخت هزینه‌ها پاسخ مثبت می‌دهند. تیم ملی سیرالئون عازم ایران می‌شود با هزینه‌ای گزاف بابت بلیت که حدود 448 میلیون تومان است! در این حین خانم یوهانسون به فیفا نامه می‌زند و با اشاره به این‌که او رئیس فدراسیون فوتبال سیرالئون و مورد تایید فیفاست، کار فدراسیون فوتبال کشورش را در اعزام تیم ملی به ایران غیرقانونی توصیف کرده و فیفا هم رای به تعلیق فدراسیون فوتبال سیرالئون و ایران می‌دهد. البته این روایتی است که مسئولان فدراسیون فوتبال ایران تعریف می‌کنند و برخی روایت‌های تایید نشده هم حاکی از کارشکنی برخی ایجنت‌ها برای انجام این بازی است، چراکه انتظار داشتند فدراسیون فوتبال از طریق آن‌ها بازی دوستانه تیم ملی ایران را هماهنگ کند و چون این اتفاق نمی‌افتد، کارشکنی و گزارش خلاف واقع صورت می‌گیرد و فیفا هم رای به لغو بازی می‌دهد. مسئولان فدراسیون فوتبال ایران که به خاطر تدارکات نه چندان مناسب تیم ملی از سوی کی‌روش و فوتبال‌دوستان تحت انتقاد است، سریعا با مسئولان فیفا مکاتبه می‌کند تا آن‌ها را مجاب به برگزاری بازی کنند و ظاهرا مکاتبات و تماس‌ها جواب می‌دهد و فیفا با برگزاری دیدار دوستانه ایران و سیرالئون موافقت می‌کند.

حالا که باید از برگزاری دیدار دوستانه تیم ملی با سیرالئون خوشحال باشیم اخبار ناخوشایندی از عدم حضور بازیکنان اصلی این کشور به گوش می‌رسد. سایت فوتبال سیرالئون نوشته فقط 3 بازیکن شاغل در خارج از کشور به ایران رفته‌اند؛ توماس کوروما از تیم تی‌پی۴۷ در دسته سوم فنلاند، عبدل سسای هرکولس (دسته سوم فنلاند)، ابوبکر کارگبو تیم برلینر در لیگ منطقه‌ای شمال شرق آلمان برای اولین بازی ملی. احتمال پیوستن کوامه کوئی از لیگ ایسلند هم وجود دارد. حال سوال این‌جاست در کشوری که ۴ سال است لیگ ندارد، بقیه اعضای تیم ملی از کجا گردآوری شده‌اند؟ چرا باید برای بازی با یک تیم درجه چندم، هزینه‌ای نیم میلیاردی خرج شود آن‌هم در شرایطی که بازی با همین تیم نصفه‌و نیمه هم در هاله‌ای از ابهام قرار داشت؟

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها