رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 340031

چگونه کیف‌قاپان را ناکام بگذاریم؟

ساعت 24-گرفتن دهانه کیف با دست و قراردادن آن در جلوی بدن هنگام تردد با اتوبوس و مترو، حمل کیف و مدارک با دستی که مجاور دیوار یا جوی آب است در هنگام عبور از سطح خیابان و ... از جمله نکاتی است که می‌تواند کیف قاپان را ناکام بگذارد.

2
تنها سه روز به نوروز 97 باقی مانده و در این روزهای پایانی نیز شاهد افزایش تردد شهروندان در پاساژها، مراکز خرید و خیابان‌ها هستیم.

در این بین آنچه مهم است حفاظت از خود در برابر کیف قاپان و سارقان است؛ چرا که در این بین سارقان نیز بیکار ننشسته‌اند و از ازدحام موجود در مراکز خرید و بازارها و غفلت افراد، سود برده و وجه نقد، کیف و حتی بسته‌های خرید را به راحتی سرقت می‌کنند.

براین اساس، لازم است شهروندان با رعایت برخی از نکات، سارقان را دست خالی گذاشته و خود با فراغ بال و پرهیز از هرگونه نگرانی خرید خود را انجام دهند.

این توصیه‌ها به شرح ذیل است:

- در هنگام استفاه از وسایل نقلیه عمومی، حتماً دهانه کیف را با دست گرفته و هنگام سوار شدن و پیاده شدن به اتوبوس و مترو یا هنگام تردد در مناطق شلوغ کیف خود را مقابل سینه نگه دارند.

- بعد از خروج از بانک‌ها،‌ دفترخانه‌ها، بنگاه‌ها و مراکز خرید مراقبت بیشتری از کیف پول خود داشته باشید.

- در هنگام عبور از خیابان کیف خود را با دستی بگیرند که مجاور دیوار یا جوی آب است و از حرکت در سطح خیابان پرهیز کنند.

- از کیف‌هایی که دسته محکم دارند استفاده کرده و وجوه نقد و اشیای گران قیمت خود را در کیسه‌های نایلونی روشن یا ساک‌های غیراستاندارد و کاغذی قرار ندهید.

- همچنین از آویزان کردن کیف خود به دسته صندلی در رستوران‌ها و اماکن عمومی پرهیز کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها