رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 340062

آیا پرونده واردات کالاهای مشابه تولید داخل برای همیشه بسته میشود؟

ساعت24-عضو کمیسیون صنایع و معادن، بر ضرورت جلوگیری از واردات کالاهای مشابه تولید داخل تاکید کرد.

رمضانعلی سبحانی فر ، با اشاره به نامه 214 نماینده مجلس به رییس جمهور درباره ضرورت ممنوعیت واردات کالاهای مشابه تولبد داخل، گفت: زمانی که محصولی در داخل تولید می‌شود چرا اجازه واردات آن را می‌دهیم؟ در خارج از کشور تولیدکننده ها محصولات‌شان را با نرخ بانکی دو تا سه درصد تولید می‌کنند، که با هزینه تمام شده محصولات داخلی ما قابل مقایسه نیست، لذا ما باید از محصولات داخلی صیانت کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سیاست‌های کشور در حوزه واردات تنها با تعرفه موفق نبوده است، افزود: واردات محصولاتی که در داخل به اندازه تولید می‌شود، باید ممنوع شود تا به تبع آن تولید غنی شده و اشتغال افزایش یابد.

سبحانی فر با اشاره به اینکه مهمترین و اصلی‌ترین ابزار مدیریت واردات کالا به کشور، تعیین مناسب حقوق ورودی و یا همان تعرفه واردات کالا است، ادامه داد: تعیین تعرفه واردات کالا می تواند به طور مؤثر رقابت پذیری تولیدکنندگان داخلی را در مقایسه با محصولات مشابه خارجی به میزان لازم افزایش دهد، به ویژه درباره کالاهای دارای مشابه تولید داخل افزایش تعرفه واردات یک اقدام ضروری محسوب می شود که از سوی بسیاری از کشورهای دنیا اجرا می شود.

وی یادآور شد: استفاده از ابزار ممنوعیت واردات نیز یکی از اقدامات لازم برای مدیریت واردات و حمایت از تولیدکنندگان داخلی خصوصا در زمینه محصولات استراتژیک است.

نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مجلس نسبت به واردات بی‌رویه کالا حساسیت دارد، افزود: در قانون برنامه ششم توسعه از واردات بی‌رویه کالا جلوگیری شده و دولت نیز موظف است، تا نسبت به اجرای این قانون گام‌های مؤثری بردارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه مقابله با واردات کالاهای مشابه تولید داخل، یکی از ارکان سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بوده است، ادامه داد: اجرای این سیاست به عهده دولت است و دولت این اختیار را دارد که با واردات بی‌ رویه و همچنین کالای مشابه تولید داخل مقابله کند و مجلس نیز در این راستا با دولت همکاری های لازم را انجام داده و می دهد.

خانه ملت

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها