رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 340165

حذف دفترچه بیمه در بخش بستری بیمارستان‌های دولتی

ساعت 24-مدیرعامل بیمه سلامت ایران گفت: پیش‌بینی می‌کنیم اگر با مشکلی مواجه نشویم تا پایان شش ماهه اول سال ۹۷ در تمام بیمارستان‌های دولتی حذف دفترچه بیمه را در قسمت بستری خواهیم داشت.

طاهر موهبتی درباره طرح حذف دفترچه از قسمت بستری در بیمارستان‌ها و هم‌پوشانی بیمه سلامت با سایر بیمه‌ها گفت: در بودجه سال ۹۷ که در مجلس مبنی بر استحقاق سنجی و حذف دفترچه مصوب شد، در ۴ استان کشور که شامل ۱۰۵ بیمارستان می‌شود بحث استحقاق سنجی محقق شد.

وی افزود: در حال حاضر استانهای مازندران، فارس، البرز و کرمان بحث الکترونیکی شدن خدمات در بخش بستری بیمارستان‌ها در حال عملیاتی شدن است.
موهبتی ادامه داد: به جز این استان‌ها به استان‌های دیگر نیز اعلام شده که آمادگی برای انجام این کار وجود دارد و آموزش‌های لازم نیز به مدیران حوزه‌های ذیربط داده شده است.
مدیرعامل بیمه سلامت گفت: هدف نهایی ما این است که کلیه مراکز درمانی و تشخیصی و دارویی اعم از دولتی و خصوصی دریافت و ارائه خدمت را از طریق پایگاه بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت انجام بدهند که این موضوع حکم صریح قانون‌گذار در تبصره ۱۷ بودجه سال ۹۷ است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم که اگر با مشکلی مواجه نشویم تا پایان شش ماهه اول سال ۹۷ در کلیه بیمارستان‌های دولتی با همکاری وزارت بهداشت، حذف دفترچه را در قسمت بستری خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در سال‌های بعدی حذف دفترچه بیمه در بخش سرپایی را محقق می‌کنیم گفت: البته بخش سرپایی نیاز به همکاری پزشکان دارد. زیرا اشخاص حقیقی اگر همکاری نکنند، کار به تاخیر می‌افتد.

موهبتی از آغاز حذف هم‌پوشانی نیز خبر داد و گفت: آخرین اطلاعات ما مبنی بر هم‌پوشانی با سازمان نیروهای مسلح بود که نزدیک به ۲۶۰ هزار هم‌پوشانی داشتیم و ۱۶۰ هزار نفر مربوط به سربازان وظیفه است.

مدیرعامل بیمه سلامت با اشاره به هماهنگی‌های لازم صورت گرفته به موجب قانون بودجه ۹۷ که دسترسی باید به اطلاعات فراهم شود افزود: دو نکته نیز باید در تامین اجتماعی دنبال شود. اول این‌که از هم‌پوشانی جدید خودداری کنیم و با تدابیری که انجام شد علاوه بر صدور اولیه، این هم‌پوشانی در تمدید دفترچه‌ها نیز چک می‌شود.

موهبتی تصریح کرد: در زمان تمدید دفترچه از صدور دفترچه‌ای که هم‌پوشانی داشته باشد برابر دستورالعمل خودداری خواهد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها