رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 340226

یوروپل نسبت به احتمال بازگشت ۱۰۰۰ داعشی اروپایی هشدار داد

ساعت24-رئیس یوروپل در گفت‌وگو با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» درباره احتمال بازگشت هزار نفر از اعضای گروه تروریست داعش از سوریه به اروپا هشدار داد.

رئیس یک نهاد امنیتی در اروپا می‌گوید برآورد سرویس‌های امنیتی این است که بیش از هزار نفر از اعضای اروپایی داعش احتمالا تلاش خواهند کرد تا به اروپا بازگردند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، تصور می‌شود که از سال ۲۰۱۴ که این گروه شکل گرفت، بین ۵ تا ۶ هزار تبعه کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای پیوستن به این گروه، به خاورمیانه سفر کرده‌اند. حدود یک سوم این افراد در جریان درگیری‌ها کشته شده‌اند و همین تعداد هم احتمالا به کشورهای مبدأ خود بازگشته‌‌اند.

«راب وین‌رایت» رئیس اجرایی «یوروپل» می‌گوید با این احتساب از سرنوشت جمعیت بزرگی از اعضای اروپایی داعش اطلاعاتی وجود ندارد.

وی در این مورد به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «هم‌اکنون این موضوع که این افراد به کجا رفته‌اند یکی از مهم‌ترین پرسش‌های اطلاعاتی است.»

او گفت فرضیه‌هایی در این مورد وجود دارد از جمله اینکه این افراد به کشورهای دیگر خاورمیانه نقل مکان کرده‌اند، یا اینکه کشته شده‌اند، اما محتمل‌ترین فرضیه این است که این افراد که تعداد آن‌ها بیش از ۱۰۰۰ نفر برآورد می‌شود، هنوز در حال نبرد در سوریه و عراق باشند و روزی بخواهند به کشورهای مبدأ بازگردند.

به گفته پلیس انگلستان، برآورد می‌شود که حدود ۱۰۰ نفر از این افراد تبعه بریتانیا باشند.

انتهای‌پیام/ق

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها