رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 340260

راه‌اندازی شبکه «آیفیلم ۲»

ساعت 24- رئیس سازمان صداوسیما گفت: امیدوارم آی‌فیلم ۲ کمربندی برای ارتباط بیشتر کشورهای فارسی زبان منطقه باشد و امیدوارم از گنجینه غنی فیلم و سریال ایران در حوزه تمدن فارسی زبان استفاده شود.

صدا و سیما
style="text-align:justify">در آستانه سال نو کانال آی فیلم ۲ برای فارسی زبانان منطقه از جمله کشورهای افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان و... افتتاح و آغاز به کار کرد.


در این مراسم که با حضور رئیس سازمان صدا وسیما علی عسگری، معاون برون مرزی پیمان جبلی، مولوی سروری از فرهیختگان و علمای اهل سنت افغانستان و جمعی از مدیران ارشد رسانه ملی در مجموعه سعادت آباد معاونت برون مرزی برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در ابتدای این مراسم حجازی مدیر کانال آی فیلم ۲ به معرفی اهداف و ساختار این کانال به عنوان کانال فیلم و سریال خانواده پرداخت، سپس مولوی سروری از فرهیختگان و علمای به نام اهل سنت افغانستان ضمن تبریک بابت افتتاح کانال آی فیلم ۲ طی صحبت‌هایی گفت: ما با ملت جمهوری اسلامی ایران مشترکات زیادی داریم، زبان مشترک، دین مشترک، رسم و عادات مشترک، تاریخ وتمدن مشترک و مراودات چندین هزار ساله. در کشور ما از هرات تا غزنه و تا مزار شریف ما به چنین شبکه‌ای احتیاج داریم. در کشور ما بیش از ۱۰۰ کانال رادیویی و تلویزیونی فعالیت دارند که بیشترشان همان آئین و فرهنگ غرب را تبلیغ می‌کنند، ولی ما مسلمانیم، دشمن ما مشترک است و ما باید به ریسمان الهی چنگ بزنیم و در کشورهای افغانستان، تاجیکستان و ایران این تمسک واجب است، خواهش ما اینست که این گونه شبکه‌ها که با آئیین اسلام برابر است، بیشتر شود.

در ادامه این مراسم علی عسکری ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تمام همکاران این حوزه برای افتتاح این شبکه ضمن عرض تبریک درآستانه سال نو با توکل به خدا وتوسل به امیرالمومنین درآستانه ماه رجب دستور آغار به کار این شبکه را اعلام کرد.

رئیس سازمان در ادامه بیان کرد: امیدوارم این شبکه کمربندی برای ارتباط بیشتر کشورهای فارسی زبان منطقه باشد درچندماه گذشته یک ابتکار عمل جدیدی در معاونت برون مرزی شکل گرفت که بتوان از گنجینه غنی فیلم و سریال ایران در حوزه تمدن فارسی زبان استفاده شود و این کانال تاسیس شد و آی فیلم ۲ می‌تواند یک زنجیره‌ای برای همه کشورها باشد و تاثیرات گسترده‌ای داشته باشد.

علی عسکری افزود: در راستای بیشتر کردن شبکه‌ها ما به غیر از برون مرزی حدود ۱۶۶ شبکه تلویزیونی داریم که می‌تواند برای منطقه فارسی زبان مفید باشد و باید تلاش کنیم که این را در معرض دید آن‌ها قرار دهیم که استفاده کنند. این قدم اول است که با شروع اینکار آن مطلب را کلید زدیم و کشورهای فارسی زبان منطقه از طریق ماهواره بدر ۵ بتوانند از برنامه‌های شبکه‌های ایران استفاده کنند؛ همچنین امیدواریم با این شبکه سدی بزنیم در مقابل تهاجمی که در این منطقه از سوی غرب تحمیل می‌شود و این اقدام کمکی کند تا بتوانیم از فرهنگ و هویت خودمان در این منطقه فارسی زبان حفاظت و مراقبت کنیم.

جبلی معاون برون مرزی نیز ضمن خوشامدگویی خدمت میهمانان طی سخنانی گفت: امیدواریم این حسن ختام سال ۹۶ برای حوزه برون مرزی نقطه آغازی باشد برای پروژه‌های آتی وپرکردن خلاء‌هایی که درطول سالیان طولانی داشتیم ونیز نقطه آغازی برای راه اندازی وقدم‌های بلندتر درحوزه رسانه ملی باشد.

جبلی در ادامه افزود: تاسیس کانال آی فیلم ۲، عیدی معاونت برون مرزی رسانه ملی ست به ملت بزرگ افغانستان، تاجیکستان و ازبکستان و همه ملت‌های بزرگی که در این منطقه دارای فرهنگ و تمدن فارسی هستند. امیدوارم این شبکه مایه خیر و برکت باشد بین ما و ۱۲۰ میلیون مخاطب فارسی زبان که در این مناطق هستند. مخاطبان مستقیم این شبکه مردم افغانستان، ازبکستان، تاجیکستان، پاکستان و تاحدودی هندوستان، چین، ترکیه و عراق فرض شدند و تمام فارسی زبانان کل دنیا بطور غیرمستقیم نیز مخاطب این کانال خواهند بود.

معاون برون مرزی تاکید کرد: علیرغم تمام تلاش‌های قدرت‌های استعماری در سده‌های اخیرکه قصد داشتند فرهنگ و تمدن فارسی را از کشورهای منطقه سلب کنند، ولی فرهنگ فارسی جزء جدایی ناپذیراین منطقه است و دومین زبان جهان اسلام، زبان فارسی است. تمدن نوین جهان مدیون تمدن ایرانی فارسی است و وظیفه ما بعنوان اعضای این خانواده بزرگ که با افتخار ایرانی و فارسی زبان هستیم این است که این تمدن بزرگ و اصیل و ریشه‌دار را ترویج دهیم.

کانال «آی فیلم ۲»، در کنار کانال‌های عربی، فارسی و انگلیسی (منظومه شبکه آی فیلم) با هدف تقویت و ترویج اشتراکات فرهنگی کشورهای هم زبان و همسایه از امروز آغاز به پخش رسمی کرد. این کانال برون‌مرزی قرار است به صورت ۲۴ ساعته با بهره گیری از فیلم و سریال‌های ایرانی، موسیقی و برنامه ایران‌شناسی، با هدف تقویت و ترویج اشتراکات فرهنگی در کشورهای هم‌زبان همسایه گام بردارد.
فارس
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها