رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 340278

نماینده روسیه:

برنامه موشکی ایران ارتباطی به برجام ندارد

ساعت 24- نماینده روسیه در مقر سازمان ملل متحد در وین، با تاکید بر این موضوع که برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) نیازی به توافق تکمیلی ندارد، گفت که برنامه موشکی ایران نیز هیچ ارتباطی با توافق هسته ای ندارد.

style="text-align:justify">نماینده روسیه در مقر سازمان ملل متحد در وین، با تاکید بر این موضوع که برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) نیازی به توافق تکمیلی ندارد، گفت که برنامه موشکی ایران نیز هیچ ارتباطی با توافق هسته ای ندارد.

'میخائیل اولیانوف' در پی برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین اتریش، در گفتگو با خبرگزاری روسی تاس تاکید کرد: برجام باید به شکلی که هست، دست نخورده باقی بماند، زیرا 'یک توازن بسیار ظریف و شکننده منافع' است و روسیه اطمینان دارد که نیازمند هیچ توافق تکمیلی نیست.

وی افزود: اگر همه طرف های برجام تمایل داشته باشند به توافق های بیشتری دست یابند که هیچ ارتباطی به برجام نداشته باشد، این امر به اراده سیاسی همه آنها بستگی دارد، اما به هر روی ما اعتقاد داریم که امروز هیچ نیازی به توافق تکمیلی وجود ندارد.

به گفته نماینده روسیه در مقر سازمان ملل در وین، من مساله را این طور می بینم که کشورهای غربی نگران برنامه موشکی ایران هستند و تلاش می کنند که آن در چهارچوبی که مناسب می دانند قرار دهند، اما من تنها می توانم تائید کنم که این موضوع هیچ ارتباطی با برنامه جامع اقدام مشترک ندارد.

به گزارش ایرنا، یازدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام که هشتمین نشست آن از روز آغاز اجرای برجام (16 ژانویه 2016) تاکنون بود، روز جمعه به مدت سه ساعت در هتل کوبورگ وین برگزار شد و سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران در پایان این نشست گفت: در جلسه امروز کمیسیون مشترک، اتفاق نظر کامل در برابر آمریکا، مبنی بر لزوم ادامه و اجرای کامل با حسن نیت برجام وجود داشت.

به گزارش گروه اخبار جهان ساعت 24 ، «هلگا اشمید» نماینده اتحادیه اروپا نیز در پایان این نشست در بیانیه ای اعلام کرد: همه طرف ها بر اجرای موثر همه بخش های برجام و اجرای مستمر لغو تحریم های مرتبط هسته ای، تاکید کردند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها