رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 340286

باج خواهی ۴ میلیارد دلاری ترامپ از پادشاه سعودی

ساعت 24-روزنامه واشنگتن پست فاش کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان به بهانه پیشبرد اهداف واشنگتن در سوریه و مقابله با نفوذ ایران، چهار میلیارد دلار درخواست کرده است.

ترامپ
style="text-align:justify"> روزنامه 'واشنگتن پست' فاش کرد که 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا از 'سلمان بن عبدالعزیز' پادشاه عربستان به بهانه پیشبرد اهداف واشنگتن در سوریه و مقابله با نفوذ ایران، چهار میلیارد دلار درخواست کرده است.

بخش عربی 'یورونیوز' روز شنبه به نقل از واشنگتن پست، نوشت: ترامپ در گفت و گوی تلفنی با ملک سلمان در ماه دسامبر (آذر /دی) سال گذشته، از وی 4 میلیارد دلار درخواست کرد.

به گفته مسئولان آمریکایی، کاخ سفید در نظر دارد این پول را برای پیشبرد اهدافش در سوریه هزینه کند. واشنگن با این مبلغ می خواهد مناطقی را که نظامیان آمریکایی از کنترل تروریست های داعش خارج کردند، تحت کنترل خود در آورد و به نیروهای 'بشار اسد' رئیس جمهوری سوریه و متحدان آن اجازه ندهد دوباره مناطق یاد شده را پس گیرند.

واشنگتن پست می نویسد: کمک چهار میلیارد دلاری عربستان، همه اهداف آمریکا در سوریه را محقق خواهد کرد. تنگ کردن عرصه بر اسد و نیروهایش و نیز کاهش نفوذ ایران در این منطقه از جمله اهداف آمریکا در سوریه است که سعودی ها نیز با آن هم رای هستند.

در حالی ترامپ چنین مبلغی از سعودی ها درخواست کرده که 'محمد بن سلمان' ولیعهد سعودی روز دوشنبه (28 اسفند) راهی واشنگتن می شود.

به گزارش گروه اخبار جهان ساعت 24 ، مسئولان عربستان در واشنگتن از هر گونه پاسخگویی به پرسش ها درباره درخواست چهار میلیارد دلاری ترامپ از ملک سلمان، خودداری کرده اند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها