رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 340291

امکانات مخفی سامسونگ s9 | تنظیمات گلکسی اس 9

امکانات مخفی سامسونگ s9 | تنظیمات گلکسی اس 9 | کیفیت دوربین سلفی s9 | صفحه نمایش سامسونگ s9 | کیفیت صفحه نمایش s9 | طرز کار با گوشی سامسونگ s9

عکس های سلفی سامسونگ
چند روزی از ورود آخرین پرچمدار سامسونگ به بازار می گذرد؛ اگر شما هم از کاربران گلکسی اس 9 و یا گلکسی اس 9 پلاس هستید و می خواهید به طور کامل از قابلیت ها و ویژگی های گجت خود و استفاده کنید و طرز کار با گوشی سامسونگ s9 را بیاموزید ، مطالعه این مطلب شما را در این امر یاری خواهد کرد.

کیفیت دوربین سلفی s9

1- عکس های سلفی جذاب تری را به ثبت برسانید.

دوربین های به کار رفته در تولید گلکسی اس 9 در مقایسه با دوربین های پرچمدار پیشین شرکت سامسونگ و یا گلکسی اس 8 پیشرفت هایی را نشان می دهد که از جمله آنها می توان به ویژگی فوکوس سلفی و یا Selfie Focus اشاره کرد.

آیکون فعال سازی این ویژگی جذاب در قسمت بالایی محیط نرم افزار دوربین جاگذاری شده و البته تنها در مواقعی که در حال استفاده از دوربین جلویی باشید به شما نشان داده خواهد شد.

با فعال کردن این ویژگی، کاربران گلکسی اس 9 خواهند توانست تا عکس های سلفی زیبا و جذابی از نوع پرتره را به ثبت برسانند.

عکس های سلفی سامسونگ اس 9

صفحه نمایش سامسونگ s9

2- قابلیت نمایش صفحه Home Screen به صورت افقی.

یکی دیگر از ویژگی های جدید اضافه شده به آخرین پرچمدار شرکت سامسونگ، قابلیت نمایش صفحه اصلی و یا Home Screen به صورت افقی است که تا پیش از این فقط در گوشی های Pixel شرکت گوگل شاهد آن بوده ایم؛ این ویژگی هنگامی کاربردی خواهد بود که کاربر در حال انجام بازی و یا تماشای ویدئو بوده و بخواهد به منظور اجرای نرم افزاری دیگر وارد صفحه Home Screen شود.

این قابلیت به صورت پیش فرض غیر فعال است و برای بهره گیری از آن ابتدا نیاز است تا آن را فعال نمایید؛ بدین منظور کافیست تا از منوی Settings وارد زیر شاخه Display شده و پس از رفتن به شاخه Home Screen گزینه Portrait Mode Only را غیر فعال نمایید؛ بدیهی است که برای بهره گیری از این ویژگی، قابلیت چرخش صفحه و یا Rotation باید همیشه فعال باشد.

3- ویدئو های صحنه آهسته حرفه ای تری را ضبط کنید.

Super Slow Mo، بی شک یکی از جذاب ترین ویژگی هایی است که سامسونگ به دوربین آخرین پرچمدار خود اضافه کرده است؛ با بهره گیری از این ویژگی کاربران گلکسی اس 9 قادر خواهند بود تا ویدئو های صحنه آهسته زیبایی را با دقت 960 فریم در ثانیه به ثبت برسانند؛ این دقت می تواند هر بیننده ای را به هنگام تماشای ویدئو های صحنه آهسته شما شگفت زده کند.

برای استفاده از این ویژگی ابتدا به نرم افزار دوربین رفته و حالت ضبط ویدئو را انتخاب کنید، سپس از میان حالت های در دسترس تصویر برداری، گزینه Super Slow Mo را انتخاب کرده و فریم نشان داده شده را به روی سوژه خود کشیده و رها کنید.

4- برای باز کردن قفل صفحه نمایش از ویژگی جدید Intelligent Scan استفاده کنید.

دقت و سرعت عملکرد ویژگی Intelligent Scan گلکسی اس 9، در مقایسه با ویژگی مشابه به کار رفته در تولید گلکسی اس 8 پیشرفت چشم گیری داشته است و می توان آن را به عنوان یکی از امن ترین و نیز سریع ترین متد های ارائه شده برای باز کردن قفل صفحه نمایش یک گوشی هوشمند در نظر گرفت.

برای استفاده از این ویژگی امکانات مخفی سامسونگ s9 لازم است تا ابتدا از منوی Settings به زیر شاخه Lock Screen and Security رفته، گزینه Face Recognition را انتخاب کرده و مراحل موجود را دنبال کنید تا گجت با چهره شما به عنوان صاحب آن آشنا شود، سپس به منوی قبل برگشته و با ورود به گزینه Iris Scanner مراحل را برای شناسایی عنبیه چشمان خود طی کنید؛ اکنون می توانید با رفتن به منوی Lock Screen and Security ویژگی Intelligent Scan را فعال کنید.

5- چهره خود را به شکلک هایی زنده و سه بعدی تبدیل کنید.

AR Emojis در واقع شکلک هایی زنده و سه بعدی هستند که چهره شما را با دقت بالا در قالب های کارتونی بازسازی می کنند؛ دقت این شکلک های انیمیشنی به قدری بالاست که می توانند احساسات چهره شما را به مخاطبانتان انتقال دهند.

برای ساختن این نوع شکلک های انیمیشنی کافیست نرم افزار دوربین را باز کرده و دوربین جلویی گجت را فعال کنید؛ سپس از میان گزینه های موجود در بالای صفحه، گزینه AR Emoji را انتخاب کنید.

اموجی سامسونگ

کیفیت صفحه نمایش s8

6- رزولوشن صفحه نمایش گجت را افزایش دهید.

گوشی های گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس به صفحه نمایش هایی شگفت انگیز و زیبا از نوع Infinity Display مجهز هستند؛ جالب است بدانید که صفحه نمایش این گجت ها به طور پیش فرض بر روی آخرین سطح دقت و رزولوشن تنظیم نشده و اگر می خواهید از آخرین سطح کیفیت آنها استفاده کنید لازم است تا تنظیمات گلکسی اس 9 را به صورت دستی تغییر دهید.

بدین منظور کافیست تا از منوی Settings به زیر شاخه Display and Screen Resolution بروید و از آنجا رزولوشن صفحه نمایش را بر روی آخرین سطح ممکن تنظیم کرده و سپس برای اعمال این تنظیمات دکمه Apply را لمس کنید.

احتمالا تغییرات اعمال شده خیلی هم به نظر شما نیایند؛ اما با کمی دقت متوجه افزایش کیفیت صفحه نمایش خواهید شد؛ تنها مشکل موجود در استفاده از رزولوشن بالاتر صفحه نمایش مربوط به مصرف بیشتر باتری است و به همراه داشتن کابل شارژر گوشی بهایی است که برای بهره گیری از کیفیت بیشتر صفحه نمایش پرداخت خواهید کرد.

7- با تسلط بیشتری به مدیریت نوتیفیکیشن های خود بپردازید.

به لطف بهره مندی گوشی های گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس از آخرین نسخه سیستم عامل اندروید، کاربران این گجت ها می توانند با دقت بیشتری به مدیریت نوتیفیکیشن های خود بپردازند.

برای بهره گیری از این ویژگی ابتدا باید از پشتیبانی نرم افزار ها از آن مطلع شوید و سپس به منظور انجام تغییرات آن باید از منوی Settings به زیر شاخه Notifications رفته، نرم افزار مورد نظر را انتخاب کرده و سپس تغییرات مورد نظر خود را اعمال کنید.

در توضیح چگونگی کارکرد این ویژگی باید بگوییم که با استفاده از آن قادر خواهید بود تا صدا و الگو های هشدار متنوعی را برای نوتیفیکیشن های گوناگون یک نرم افزار خاص انتخاب کنید؛ برای مثال با استفاده از این ویژگی و در مورد نرم افزار Gmail قادر خواهید بود تا برای ایمیل های مهم تر صدا های هشداری بلند تر را انتخاب و فعال کنید.

8- ترجمه سریع و همزمان متون .

تا به امروز نرم افزار های متعددی را دیده ایم که می توانند منو ها، متون و علائم را به صورت لحظه ای برای کاربر ترجمه کنند و با این وجود از پشتیبانی پیش فرض گوشی های گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس از این قابلیت، هیجان زده شدیم؛ این ویژگی توسط دستیار مجازی انحصاری شرکت سامسونگ و یا Bixby پردازش شده و برای استفاده از آن می توانید مستقیما به نرم افزار دوربین مراجعه کنید.

در حالی که نرم افزار دوربین در حال اجراست، دکمه Bixby Vision را از قسمت سمت چپ و پایین صفحه نمایش لمس کرده و دوربین را رو به روی متنی که قصد ترجمه آن را دارید نگه دارید، سپس دکمه Text که به صورت T نمایش داده می شود را لمس کنیدو نهایتا مشاهده خواهید کرد که کلمات متن به صورت لحظه ای به زبان مورد نظر شما ترجمه خواهند شد.

9- انگشت خود را بر روی نوتیفیکیشن ها گذاشته و به سمت پایین بکشید.

به لطف طراحی جدید اعمال شده در رابط کاربری، کاربران گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس قادر خواهند بود تا با سرعت و سهولت بیشتری با نوتیفیکیشن ها تعامل داشته باشند.

برای مثال وقتی نوتیفیکیشنی مبنی بر دریافت یک پیام متنی جدید بر روی صفحه نمایش نشان داده شود، کاربر می تواند انگشت خود را بر روی این نوتیفیکیشن گذاشته و به سمت پایین بکشد تا به سرعت و بدون نیاز به رفتن به محیط نرم افزار پیام رسان مذکور به آن پیام پاسخ دهد.

تنوع امکانات در دسترس شما در هنگام استفاده از این ویژگی بستگی به نحوه پشتیبانی نرم افزار های گوناگون از آن دارد؛ برخی از نرم افزار ها هنوز از این ویژگی پشتیبانی نکرده اند و پشتیبانی برخی دیگر از آن فوق العاده محدود است؛ اما انتظار داریم تا با گذشت زمان همه نرم افزار ها از این ویژگی جذاب پشتیبانی کرده و از طریق آن امکانات بیشتری را در اختیار کاربران خود قرار دهند.

ترجمه:سینا اشتری

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها