رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 340377

خواسته شهردار منطقه 18 از شهروندان برای احداث «پارکینگ»

ساعت 24-شهردار منطقه 18 از احداث پارکینگ‌های طبقاتی و مکانیزه در سطح منطقه 18 در آینده نزدیک خبر داد.

محمد فیاض در گفت و گو با ایسنا، درباره حل معضل عدم وجود پارکینگ در منطقه 18 گفت: شهرداری منطقه به صورت ویژه موضوع احداث پارکینگ را مورد توجه قرار داده؛ نگاه شهرداری منطقه 18 به پارکینگ تنها محلی برای پارک نیست، بلکه پارکینگ را عاملی برای توسعه و رشد اقتصادی در محله می‌دانیم لذا احداث پارکینگ‌های طبقاتی در محلات منطقه را به طور جد در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی افزود: در برخی خیابان‌های منطقه 18 همانند شهیدان بهرامی، تمامی قطعاتی که از وسعت بیشتری برخوردار بوده‌اند و مستعد احداث پارکینگ بوده اند با مالکینشان وارد مذاکره شده‌ایم و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این زمین‌ها برای احداث پارکینگ مورد استفاده قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه منطقه 18 در جنوب غربی شهر تهران قرار گرفته و به عنوان یکی از مناطق بزرگ و پر اهمیت تهران محسوب می‌شود، افزود: این منطقه با 430 هزار نفر جمعیت از پرتراکم‌ترین مناطق شهر تهران قلمداد می‌شود و یکی از مشکلات جدی آن نبود پارکینگ در سطح منطقه است، لذا از همه کسانی که تمایل داشته باشند در معابر اصلی منطقه پارکینگ طبقاتی احداث کنند درخواست می‌کنیم در تعامل و همکاری با شهرداری منطقه 18 اقدام به احداث پارکینگ در این منطقه کنند و یا به صورت مشارکتی با شهرداری این پارکینگ‌ها را احداث کنند.

شهردار منطقه 18 در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع پروژه نیمه تمام شهید بروجردی اشاره کرد و افزود: با حمایت‌هایی که توسط شهردار تهران انجام شده است، برنامه ریزی دقیقی صورت گرفته تا به زودی این پروژه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: از طریق معاونت شهرسازی شهرداری تهران، برای اصلاح طرح تفصیلی منطقه 18 اقدام کرده‌ایم، چرا که این منطقه در حال توسعه است و باید به پتانسیل‌های منطقه و نیازهای شهروندان در طرح تفصیلی توجه کافی وجود داشته باشد، لذا طرح تفصیلی فعلی نیازمند بازنگری است که با هماهنگی معاونت شهرسازی این کار در آینده انجام خواهد شد.

فیاض در خصوص سرانه‌های منطقه 18 نیز به سرانه فضای سبز در این منطقه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر سرانه فضای سبز در این منطقه 18 متر مربع است که به این ترتیب در میان مناطق 22 گانه استان تهران رتبه ششم را داریم. در حقیقت در حوزه فضای سبز در منطقه 18 هیچ مشکلی نداریم، اما با توجه به رشد روزافزون این منطقه در حوزه سرانه‌های آموزشی و ورزشی باید کمبودها را جبران کنیم و فضاهای آموزشی و ورزشی جدیدی را در سطح منطقه احداث کنیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها