رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 340808

چگونه ویندوز 10 را آپدیت کنیم | دانلود ویندوز 10

چگونه ویندوز 10 را آپدیت کنیم | دانلود ویندوز 10 | غیر فعال سازی آپدیت ویندوز 10 | آپدیت دستی ویندوز 10 | نصب آپدیت آفلاین ویندوز 10 | حجم آپدیت ویندوز 10

ویندوز 10
a href="http://www.saat24.news/news/340808/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D9%88%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%88%D8%B2-10-%D8%B1%D8%A7-%D8%A2%D9%BE%D8%AF%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D9%88%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%88%D8%B2-10" target="_blank">چگونه ویندوز 10 را آپدیت کنیم

نصب آخرین به روز رسانی و آپدیت های ویندوز علاوه بر تضمین امنیت سایبری، آخرین و جدید ترین ویژگی ها و امکانات کاربردی را در اختیار کاربر می گذارد؛ در ادامه این مطلب روش های مختلف موجود برای آپدیت و به روز رسانی ویندوز را معرفی و تشریح خواهیم کرد.

از فایل ها و اطلاعات مهم خود در محل دیگری کپی برداری کرده و یا از آنها فایل پشتیبان تهیه کنید.

اولین قدم برای آپدیت و به روز رسانی ویندوز آن است که از فایل ها و اطلاعات مهم و ضروری خود کپی برداری کرده و یا از آنها یک فایل پشتیبان تهیه کنید.

فرض کنید در حین انجام آپدیت ویندوز مشکلی پیش آمده و اطلاعات شما از دست برود؛ پس کپی برداری و تهیه فایل پشتیبان اهمیت زیادی خواهد داشت؛ برای اطمینان از امنیت اطلاعات و فایل ها راه های مختلفی وجود دارد که از جمله آنها می توان به ذخیره اطلاعات بر روی سرویس های ابری، کپی برداری از اطلاعات بر روی یک هارد درایو و یا استفاده از نرم افزار Backup پیش فرض موجود در ویندوز 10 اشاره کرد؛ برای تهیه فایل پشتیبان با استفاده از نرم افزار Backup پیش فرض موجود در ویندوز 10، بر روی لوگوی ویندوز موجود در گوشه چپ و پایین صفحه راست کلیک کرده و مسیر Settings > Update & security > Backup. را دنبال کنید.

پس از اینکه از امنیت اطلاعات و فایل های مهم خود اطمینان حاصل کردید می توانید با خیالی آسوده به سراغ آپدیت و به روز رسانی ویندوز بروید؛ برای انجام آپدیت ویندوز 10 دو روش اصلی وجود دارد که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

1- استفاده از سرویس آپدیت پیش فرض موجود در ویندوز 10

پیش از اینکه به سراغ توضیح چگونگی استفاده از این روش برویم باید بدانید که شرکت مایکروسافت آپدیت های ویندوز 10 را به صورت تدریجی و بسته به کشوری که کاربران در آن زندگی می کنند منتشر خواهد کرد و برای اینکه آپدیتی جدید در اختیار شما قرار بگیرد، ممکن است مدتی زمان لازم باشد.

برای چک کردن و اطلاع یافتن از آپدیت ها و به روز رسانی های در دسترس برای کشور شما با استفاده از سرویس آپدیت پیش فرض موجود در ویندوز 10، بر روی لوگوی ویندوز موجود در گوشه چپ و پایین صفحه راست کلیک کنید، مسیر Settings > Update & security > Windows Updateرا دنبال کرده و بر روی دکمه Check For Updates کلیک کنید، بدین ترتیب کامپیوتر شما به صورت خودکار به جست و جوی آپدیت ها و به روز رسانی های در دسترس خواهد پرداخت و سپس به صورت خودکار این به روز رسانی ها را دانلود خواهد کرد؛ پس از اتمام دانلود و برای نصب آپدیت ها لازم است تا کامپیوتر خود را Restart کنید؛ بدین منظور بر روی دکمه Restart Now کلیک کنید.

آپدیت ویندوز 10

اگر به هنگام کلیک بر روی دکمه Check For Updates با پیغام Your Windows Is Up To Date مواجه شدید، یا آخرین آپدیت ها بر روی کامپیوتر شما نصب شده اند، یا باید مقداری برای انتشار آنها در کشور خود منتظر بمانید و یا می توانید از روس دستی برای آپدیت ویندوز 10 استفاده کنید.

غیر فعال سازی آپدیت ویندوز 10

یکی از مشکلاتی که همه کاربران ویندوز 10 با آن مواجه هستند، ویژگی آپدیت و به روز رسانی خودکار آن است؛ به طوری که ویندوز 10 بدون گرفتن اجازه از کاربر به دانلود فایل های آپدیت اقدام کرده و می تواند حجم ترافیک سرویس اینترنت شما را مصرف کند؛ اگر از سرویس اینترنت حجمی استفاده می کنید و نمی خواهید تا ویندوز 10 به صورت خودکار به دانلود آپدیت های نرم افزاری اقدام کند، می توانید بر روی دکمه ویندوز موجود در گوشه سمت چپ و پایینی صفحه راست کلیک کرده و مسیر Settings > Network & Internet > Wi-Fi را دنبال کنید؛ سپس به شبکه Wifi مورد نظر متصل شده و بر روی دکمه Advanced Options کلیک کنید و وضعیت گزینه Set as metered connection را بر روی حالت On قرار دهید.

دانلود ویندوز 10

2- آپدیت دستی ویندوز 10

در ادامه آپدیت دستی ویندوز 10 و دانلود ویندوز 10 بررسی می شود .اگر نمی خواهید منتظر انتشار آخرین آپدیت ویندوز 10 در کشور خود باشید (در روش قبلی)، و یا قصد دارید تا آخرین نسخه ویندوز 10 را از پایه بر روی کامپیوتر خود نصب کنید می توانید از روش آپدیت دستی ویندوز 10 استفاده کنید؛ بدین منظور کافیست تا به صفحه دانلود ویندوز 10 رفته و در پایین صفحه و در قسمت Create Windows 10 Installation media بر روی گزینه Download tool now کلیک کنید.

لازم به ذکر است که برای آپدیت دستی ویندوز 10 نیاز به یک دیسک دی وی دی خام و یا یک حافظه یو اس بی با حافظه ای حداقل 5 گیگابایتی دارید؛ اگر از یک حافظه یو اس بی استفاده می کنید پیش از آغاز عملیات آپدیت تمامی اطلاعات موجود بر روی آن را به حافظه دیگری منتقل کنید تا خدایی نکرده اطلاعاتتان پاک نشود.

پس از کلیک بر روی گزینه Download tool now نرم افزار کم حجمی دانلود خواهد شد؛ این نرم افزار را اجرا کنید، بر روی گزینه Create installation media for another PC کلیک کرده و سپس بر روی دکمه Next کلیک کنید.

در مرحله بعد زبان مورد نظر خود را انتخاب کرده و یکی از گزینه های ویندوز 32 بیتی و نمونه 64 بیتی را انتخاب کنید؛ در مرحله بعدی و در صورتی که برای نصب دستی ویندوز از یک حافظه یو اس بی استفاده می کنید، گزینه USB flash drive را انتخاب کرده و در صورتی که قصد دارید تا از یک دیسک دی وی دی خام برای نصب آپدیت استفاده کنید، بر روی گزینه ISO file کلیک کنید.

پس از اینکه نرم افزار فایل های ویندوز را بر روی حافظه یو اس بی و یا دیسک دی وی دی شما کپی و آن را آماده نصب کرد، کامپیوتر را Restart کرده و حافظه یو اس بی و یا دی وی دی مورد نظر را بوت کرده و آخرین نسخه ویندوز 10 را از پایه بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.

چگونه ویندوز 10 را آپدیت کنیم

سینا اشتری

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها