رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 340861

آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ سه‌شنبه بیست و نهم اسفندماه

ساعت24-پیش‌بینی‌ها شرایط نسبتاً پایداری را طی ۱۰ روز آینده در کشور نشان می‌دهند. بر این اساس در دوره کوتاه مدت ۱۰ روزه بارش قابل توجهی درغالب نقاط کشور پیش بینی نمی‌شود. دمای هوا در تمام مناطق کشور در این مدت افزایش خواهد یافت که برخی نقاط مانند خوزستان افزایش نسبی دما قابل توجه است و دمای شهر اهواز به ۳۶ درجه خواهد رسید. دمای هوای سواحل شمالی کشور در هفته اول تعطیلات روند افزایشی خواهد داشت.

ترافیک
div>از جمله خبرهایی که در نوروز بسیاری مشتاق دانستن درباره‌اش هستند و سعی می‌کنند آگاهی به روزی از آن داشته باشند، اخبار مرتبط با وضعیت آب و هوایی نقاط مختلف کشور و وضعیت ترافیکی جاده‌هاست؛ از این رو «تابناک» تلاش خواهد داشت برای رفاه حال مسافران پرشمار نوروزی در کشورمان، روزانه اخبار مرتبط با این دو حوزه را در بسته‌ای ویژه در اختیارتان گذارد.

آخرین روز سال ۹۶ در حالی آغاز می‌شود که پیش‌بینی‌های هواشناسی حکایت از آسمان صاف و آفتابی برای اغلب نقاط کشورمان در یک هفته پیش رو دارد. هوایی صاف که البته در برخی نقاط ممکن است ابری، همراه با بارش خفیف و بهاری هم باشد، اما دست کم تا پایان هفته اول سال ۹۷ برقرار خواهد ماند و پس از آن تغییر خواهد کرد.


این در حالی است که با توجه به نزدیک شدن به لحظه تحویل سال، ترافیک محورهای مواصلاتی کشور تاحدودی کاهش یافته است به گونه‌ای که خبر می‌رسد محدودیت ترافیکی اعمال شده در جاده کرج-چالوس هم به علت عادی شدن شرایط ترافیکی برداشته شده است.

آخرین وضعیت ترافیک

آن گونه که خبر می‌رسد، محور ارسک-دیهوک (خراسان جنوبی) که به علت طوفان شن مسدود شده بود، بازگشایی شده و محدودیت ترافیکی جاده کرج-چالوس هم برطرف شده، اما هنوز جاده‌های شمالی گره‌خورده اند و ترافیک سنگینی را تحمل می‌کنند.

سرهنگ نادر رحمانی، رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: اکنون شاهد گرد و غبار همراه با کاهش دید در اکثر محورهای جنوب استان سیستان و بلوچستان هستیم. علاوه بر آن، در مسیر جنوب به شمال محور کرج-چالوس در محدوده‌های آدران، سدامیرکبیر و تونل شماره ۵ شاهد ترافیک نیمه سنگین هستیم و در طول محور نیز ترافیک پرحجم، اما روان است.

رحمانی با بیان اینکه در مسیر جنوب به شمال محور هراز در محدوده‌های آب اسک تا گزنک و لاریجان نیز ترافیک نیمه سنگین است، گفت: در مسیر جنوب به شمال محور فیروزکوه در محدوده گدوک و باند شمالی آزادراه تهران-کرج از پل کلاک تا پل فردیس نیز ترافیک نیمه سنگین است. همچنین در باند شمالی آزادراه کرج-قزوین از پل فردیس تا پل حصارک نیز ترافیک نیمه سنگین است. ترافیک در سایر محورهای مواصلاتی کشور روان و جو آرام است.

آخرین وضعیت آب و هوا

مدل‌های عددی پیش‌بینی وضع هوا شرایط نسبتاً پایداری را طی ۱۰ روز آینده در کشور نشان می‌دهند. بر این اساس در دوره کوتاه مدت ۱۰ روزه بارش قابل توجهی درغالب نقاط کشور پیش بینی نمی‌شود. دمای هوا در تمام مناطق کشور در این مدت افزایش خواهد یافت که برخی نقاط مانند خوزستان افزایش نسبی دما قابل توجه است و دمای شهر اهواز از حدود ۲۷ درجه سلسیوس به ۳۶ درجه خواهد رسید. دمای هوای سواحل شمالی کشور در هفته اول تعطیلات روند افزایشی خواهد داشت و روز شنبه بیشینه دمای هوا در سواحل خزر به حدود ۲۸ تا ۳۱ درجه سلسیوس خواهد رسید. به گفته داود پرهیزکار، معاون وزیر راه‌وشهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی، وضعیت جوی کشور طی ایام نوروز ۱۳۹۷ به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:

سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶: آسمان غالب نقاط کشور صاف خواهد بود. سواحل شمالی نیمه ابری، استان‌های شمال‌غرب، غرب و شمال شرق کشور قسمتی تا نیمه ابری خواهد بود.

چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۷: آسمان غالب نقاط کشور صاف، سواحل شمالی نیمه ابری تا ابری و بارش پراکنده و خفیف باران در گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و شمال استان آذربایجان شرقی.

پنجشنبه ۲ فروردین: آسمان نیمه ابری تا ابری با بارش خفیف و پراکنده در ارتفاعات جنوبی گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و در دامنه‌ها و ارتفاعات البرز در شمال و شرق سمنان.

جمعه ۳ فروردین: آسمان صاف و آفتابی در غالب نقاط کشور و بدون بارندگی.

شنبه ۴ فروردین: آسمان صاف و بدون بارش در غالب نقاط کشور، به تدریج از شمال‌غرب کشور با افزایش ابر و نیمه‌های شب به بعد با بارش باران در آذربایجان غربی. شایان توجه است با وزش باد گرم جنوبی در سواحل گیلان و اردبیل ضمن افزایش دما، وزش باد شدید به‌خصوص در دامنه‌های شمالی سبلان در استان اردبیل را خواهیم داشت.

یکشنبه ۵ فروردین: آسمان استان‌های آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی، کردستان و کرمانشاه نیمه ابری تا ابری با بارش باران، با بیشینه بارش در ارتفاعات غرب آذربایجان‌غربی و شمال‌غرب کردستان (۱۰ تا ۲۰mm) پیش بینی می‌شود. همچنین سواحل جنوبی دریای‌خزر نیمه ابری تا ابری با احتمال بارش پراکنده در دامنه‌های شمالی البرز.

سرعت باد در عراق بین ۲۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود که پتانسیل خیزش گردوخاک را فراهم می‌کند. بر این اساس احتمال ایجاد گردوخاک در استان خوزستان برای بعد از ظهر یکشنبه تا روز بعد وجود دارد.

دوشنبه ۶ فروردین: آسمان غالب نقاط کشور آفتابی خواهد بود.
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ سه‌شنبه بیست و نهم اسفندماه
وضعیت جوی استان‌های کشور برای امروز و دو روز آینده این گونه پیش‌بینی می‌شود؛
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ سه‌شنبه بیست و نهم اسفندماه
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها