رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 340923

تحقیقات انگلیس درباره سوءاستفاده حامیان ترامپ از اطلاعات خصوصی کاربران

ساعت24-مقامات انگلیسی قصد دارند از فیس بوک به علت دسترسی غیرمجاز چند گروه تحقیقاتی و تبلیغاتی همکار دونالد ترامپ در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور تحقیق کنند.

خبر6

به گزارش ورج، در روزهای گذشته مشخص شد که چند موسسه تحقیقاتی و از جمله کمبریج آنالایتیکس از داده های 50 میلیون کاربر فیس بوک بدون کسب اجازه از آنها سوءاستفاده کردند تا از این طریق میزان پشتیبانی از دونالد ترامپ در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور را مشخص کنند.

فیس بوک به تازگی این سوءاستفاده را افشا کرده و دسترسی شرکت های متقلب به داده های خصوصی کاربران را قطع کرده است. اما این کار بسیار دیر و پس از ماه ها سواستفاده و بهره گیری از داده های خصوصی کاربران رخ داده است.

کمبریج آنالیتیکس که مرکز اصلی آن در شهر لندن قرار دارد، توسط ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی آمریکا در سال 2016 به خدمت گرفته شد تا از خدمات تبلیغات هدفمند فیس بوک به نفع ترامپ و بر ضد هیلاری کلینتون استفاده کند. این شرکت در حال حاضر به علت استفاده غیرقانونی و مخفیانه از داده های خصوصی 50 میلیون نفر به شدت مورد انتقاد و حمله قرار گرفته است.

در حالی که ادعاهایی در مورد ارتباط این شرکت با روسیه و انتقال اطلاعات خصوصی کاربران به این شرکت هم مطرح شده، کمبریج آنالیتیکس هرگونه خطاکاری را رد کرده و می گوید در هرگونه تحقیقاتی در مورد عملکرد خود شرکت کرده و در این زمینه همکاری های لازم را انجام می دهد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها