رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 340924

کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای با توسعه تجدیدپذیرها

ساعت24-از تیرماه سال ۱۳۸۸ تا انتهای سال ۱۳۹۶ حدود یک میلیارد و ۹۳۱ میلیون کیلووات ساعت برق از محل انرژی‌های نو تولید شده که این میزان باعث صرفه‌جویی ۴۲۵ میلیون لیتری مصرف آب در کشور شده است.

خبر6
از تیرماه سال ۱۳۸۸ تا پایان سال ۱۳۹۶، یک میلیارد و ۹۳۱ میلیون کیلووات ساعت از منابع تجدیدپذیر انرژی تولید شده که از این میان سهم اسفندماه امسال برابر با ۶۱ میلیون کیلووات ساعت بوده است.

بر اساس این گزارش این میزان تولید برق از محل انرژی‌های تجدیدپذیر توانسته چیزی حدود یک میلیون و ۳۳۳ هزار تن از انتشار گازهای گلخانه‌ای بکاهد که سهم بهمن‌ماه سال جاری حدود ۴۲ هزار تن بوده است.

همچنین این میزان تولید انرژی‌های نو باعث شده ۵۴۹ میلیون مترمکعب از مصرف سوخت‌های فسیلی در کشور که جزو عوامل اصلی آلایندگی هوا در کشور است، کاسته شود.

گفتنی است، این میزان تولید انرژی‌های نو باعث کاهش ۴۲۵ میلیون لیتری آب در سال‌های اخیر شده است که سهم اسفندماه به تنهایی حدود ۱۳ میلیون لیتر بوده است.

بیشترین ظرفیت منصوبه انرژی‌های نو ایران مربوط به نیروگاه‌های بادی است

بر اساس این گزارش هم اکنون ۵۹۸ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر درون کشور در حال احداث است و ظرفیت منصوبه انرژی‌های نو کشور نیز به ۵۲۷ مگاوات رسیده است. همچنین انرژی‌های تجدیدپذیر موجب اشتغال ۴۸ هزار و ۳۷۵ به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کشور شده است.

بررسی اعداد و ارقام موجود در این بخش حکایت از آن دارد که ۴۵ درصد (۲۳۷ مگاوات) نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور از نوع بادی، ۳۳ درصد (۱۷۳ مگاوات) از نوع خورشیدی، ۱۷ درصد از نوع (۹۲.۳۵) برقآبی کوچک، سه درصد (۱۳.۶) از نوع بازیافت حرارت و دو درصد (۱۰.۶) نیز از نوع زیست توده است.

انتهای پیام

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها