رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 340950

اجساد 39 شهروند ربوده شده هندی در عراق پیدا شد

ساعت24-هندوستان امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، ۳۹ شهروند این کشور که گمان می‌رفت در سال ۲۰۱۴ توسط داعش در عراق ربوده شده باشند، اجسادشان پیدا شدند.

به‌ گزارش خبرگزاری رویترز، سوشما سواراج، وزیر امور خارجه هندوستان به پارلمان این کشور، گفت‌: اجساد این ۳۹ شهروند هندی از یک گور جمعی کشف شد و بر اساس آزمایش‌های DNA مشخص شد که آنها کارگران ساختمانی بودند که در موصل و در سال ۲۰۱۴ مفقود شدند.

وی ادامه‌ داد: ما در حال‌ حاضر مرگ این ۳۹ شهروند هندی را تایید می‌کنیم. دولت دهلی نو برای چندین سال اعلام می‌کرد که در صورتی می‌تواند اعلام کند که این افراد کشته شده‌اند که دلایل مستدلی در این باره در دست داشته باشد.

وزیر امور خارجه هندوستان، همچنین گفت‌: مقامات بنگلادشی به تعیین محل این گور جمعی کمک کرده و طی عملیات کاوشی اجساد دفن شده بیرون کشیده شدند. همچنین آزمایش‌های DNA مربوط به ۳۸ تن از این افراد ‌دقیق و تنها یک مورد ۷۰ درصد مربوط به فرد مفقود شده بود.

وزیر امور خارجه هندوستان ادامه‌ داد: ما کارت‌های هویت، موی بلند و یک جای پای غیرعراقی را پیدا کردیم. همچنین یک کادا که دستبند مورد استفاده توسط مردان سیک هندو است در این گور جمعی یافت شد. اکثر این کارگران از ایالت پنجاب بودند.

سروزیر ایالت پنجاب نیز در توییتر خود نوشت: اجساد این ۳۹ شهروند هندی در عراق یافت شد و ما با این خبر بسیار ناراحت شدیم. تسلیت خود را به خانواده‌ این افراد ابراز می‌کنم. دولت هندوستان چندین سال بود که فکر می‌کرد این افراد زنده هستند و تلاش می‌کرد تا آنها را آزاد کند. رهبران اپوزیسیون و خانواده‌ این افراد گفته‌اند که دولت هند آنها را از سرنوشت اقوامشان بی‌اطلاع گذاشته بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها