رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 340960

هدف احمدینژاد از پرداخت یارانه نقدی نمک‌گیر کردن مردم بود/ جزئیات ماجرای عزل و نصب مجدد خاوری توسط احمدینژاد

ساعت24-وزیر اقتصاد دولت نهم گفت:‌ هدف احمدی‌نژاد از پرداخت یارانه نقدی نه ایجاد عدالت بلکه نمک‌گیر کردن مردم بود و عزل خاوری از مدیرعاملی بانک سپه و انتصاب وی به مدیرعاملی بانک ملی نشان می‌دهد که وی چه اهدافی را دنبال می‌کرده است.

خبر8

حسین صمصامی وزیر اقتصاد دولت نهم با اشاره به رفتارهای امروز محمود احمدی‌نژاد گفت: من از نزدیک با آقای احمدی‌نژاد کار کردم و ارتباط کاری که با وی داشتم یک شناخت نسبی نسبت به وی پیدا کردم و به واسطه همین شناخت نسبی رفتارهای وی در همان اوایل توی ذوقم خورد.

وزیر اقتصاد دولت نهم اظهار داشت: به ویژه از زمانی که من به وزارت اقتصاد رفتم از نزدیک شاهد بودم که رفتار و گفتار آقای احمدی‌نژاد با هم متفاوت بود و رفتارهای وی بیانگر این بود که آنچه که در ظاهر نشان می‌دهد، نیست.

وی افزود: من همیشه می‌گفتم که این آقای احمدی‌نژاد هیچ وقت در نظام جمهوری اسلامی ایران عاقبت‌ به خیر نخواهد شد چرا که ایشان یک مشکل اصلی و مهم دارد و آن این است که وی برای رضای خدا کار نمی‌کند و من معتقدم که در نظام جمهوری اسلامی ایران مسئولی که برای رضای خدا کار نکند عاقبت به خیر نمی‌شود.

صمصامی خاطرنشان کرد: سیاست‌مداری که صادق نیست و دروغ می‌گوید و از احوالات مردم خبر ندارد که در زندگی و امورات روزمره مردم چه می‌گذرد و بعد شعار مبارزه با فساد سر می‌دهد رفتارش نشان می‌دهد که برای رضای خدا کار نمی‌کند. آقای احمدی‌نژاد متأسفانه این ویژگی را داشت.

وزیر اقتصاد دولت نهم اظهار داشت: من وقتی می‌گفتم که آقای احمدی‌نژاد بی‌تدبیرترین رئیس‌جمهور در طول تاریخ پیروزی انقلاب است در آن زمان‌ها وقتی من در بیان این ویژگی‌های احمدی‌نژاد صحبت می‌کردم کمتر کسی حرف‌های مرا باور می‌کرد که البته آنچه که من در آن زمان می‌گفتم و موضوعات دیگر در مورد آقای احمدی‌نژاد به تدریج در حال برملا شدن است و اسنادی که امروز یکی پس از دیگری فاش می‌شود نشان می‌دهد که وضعیت این شخص چگونه است و روز به روز وضعیت این فرد در حال بدتر شدن است.

وی افزود: رفتارهای امروز آقای احمدی‌نژاد حکایت از یکسری وقایع تلخی دارد که هنوز برای بسیاری از مردم فاش نشده و او درصدد است تا با این رفتارها از برملا شدن این موضوعات جلوگیری کند.

صمصامی خاطرنشان کرد: امروز در نظام جمهوری اسلامی ایران احمدی‌نژاد دیگر یک مهره سوخته است و نباید در موردش خبر منتشر کرد و وی را باید در یک بایکوت خبری قرار داد.

وزیر اقتصاد دولت نهم اظهار داشت: اگر آقای احمدی‌نژاد رضای خدا را مدنظر داشت و مصلحت‌اندیشی می‌کرد آن نامه را به سردار سلیمانی نمی‌نوشت. سوال اینجاست که آقای احمدی نژاد برای دفاع از چه چیزی و با چه هدفی این موضوع را مطرح می‌کند. این موضوعات، مسائل امنیتی نظام جمهوری اسلامی است و آتو دست دشمن می‌دهد و در شرایطی که همه علیه جمهوری اسلامی ایران قد علم کرده‌اند تا جمهوری اسلامی را بزنند آقای احمدی‌نژاد و اطرافیانیش برای نظام جمهوری اسلامی اسباب زحمت شده‌اند.

وی افزود: این آقایان یا عقل ندارند که این کارها را می‌کنند یا اینکه به جای دیگری وابسته هستند و به دنبال یکسری اهداف دیگری هستند تا کشور را زمین بزنند.

صمصامی خاطرنشان کرد: فسادهای مالی بقایی که امروز افشا شده چشمه‌ای از اقدامات آقای احمدی‌نژاد و اطرافیانش است و موارد دیگری هم هست که این افراد نمی‌خواهند کسی از آنها مطلع شود.

وزیر اقتصاد دولت نهم گفت: آنچه که برای من در مورد آقای احمدی‌نژاد مسلم بود این بود که او به دنبال رفع مشکلات معیشتی مردم نبود و یارانه‌ای هم که به مردم داد به خاطر ایجاد عدالت نبود بلکه هدف وی این بود که مردم را نمک‌گیر خود کند، وی به دنبال حل و فصل مشکلات اساسی کشور نبود و اگر اینگونه بود آن زمانی که در وزارت اقتصاد در حوزه امور مالیاتی اصلاحاتی در حال انجام شدن بود وی از این اصلاحات و ایجاد یک سامانه اطلاعاتی در این باره حمایت می‌کرد که این کار را انجام نداد.

وی افزود: خاوری اولین مدیری بود که به دستور شخص آقای احمدی‌نژاد از کار کنار گذاشته شد و چگونه است که وی در دولت دهم و توسط وزیر اقتصاد وقت سیدشمس‌الدین حسینی به عنوان مدیرعامل بزرگ‌ترین بانک کشور (بانک ملی) منصوب می‌شود و چرا آقای احمدی‌نژاد سیدشمس‌الدین حسینی را به عنوان وزیر به کار می‌گیرد، به خاطر اینکه وی هر کاری که احمدی‌نژاد می‌خواهد انجام می‌دهد.

صمصامی خاطرنشان کرد: آقای احمدی‌نژاد امثال شمس‌الدین حسینی را به کار گرفت تا اهدافش را به پیش ببرد و اگر پرویز داودی به جای محمدرضا رحیمی بود حکم فردی همچون خاوری را که بازنشسته شده بود برای بازگشت مجدد به کار ابلاغ می‌کرد؟‌ آقای احمدی‌نژاد فردی همچون پرویز داودی را کنار گذاشت و افرادی همچون سیدشمس‌الدین حسینی، بقایی، مشاعی و ... را به کار گرفت تا خواسته‌هایش را عملیاتی کنند.

وزیر اقتصاد دولت نهم در پایان گفت: هیچکس تا کنون از آقای احمدی‌نژاد سوال نکرده که چرا آقای خاوری را مجدد به کار گرفته‌ای؟ هیچکس سوال نکرده که چرا خاوری را از مدیرعاملی بانک سپه برداشتی و چرا مجدد وی را بازگرداندی؟

انتهای پیام/

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها