رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 341026

اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار به مناطق زلزله زده

ساعت 24-معاون اول رئیس جمهوری گفت : با مساعدت دولت ملبغ 200 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به طرح های مهم مناطق زلزله زده کرمان و کرمانشاه تعلق می گیرد.

اسحاق جهانگیری روز چهارشنبه در آیین تحویل نخستین واحد مسکونی بازسازی شده بعد از زلزله گورک راور در جمع مردم زلزله زده این روستا افزود: حدود 160 میلیارد تومان اعتبار برای طرح های مناطق زلزله زده راور و کوهبنان پیش بینی شده است و مسئولان باید مساعدت کنند تا اقدامات زیرساختی در این مناطق به خوبی انجام شود.

وی با اشاره به رعایت استاندارها در ساخت ابنیه توسط مردم این منطقه بعد از زلزله سال 83 شهرستان زرند تصریح کرد: در زلزله سال جاری این منطقه هیچ تلفاتی نداشتیم و خسارت ها بسیار کم بوده است.

جهانگیری گفت: 2 میلیون واحد مسکونی روستایی در کشور استحکام بخشی شده و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دولت بازسازی و استحکام بخشی به روستاها را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: رئیس جمهوری تاکید کرد تا آخر تیرماه سال جاری تمام واحدهای خسارت دیده از زلزله در مناطق زلزله زده شهرستان های کوهبنان و راور بازسازی شود.

معاون اول رئیس جمهوری افزود: با کمک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همکاری مردم امروز نخستین واحد مسکونی بازسازی شده در منطقه گورک تحویل شد و سایر منازل نیز در حال بازسازی است.

وی تاکید کرد: کشور ما گسل های فراوان و مناطق زلزله خیز زیادی دارد و برای اینکه ایمن زندگی کنیم باید به سمت استحکام بخشی بناها برویم و طرح های هادی روستایی را اجرا کنیم هر چند منابع بانکی دولتی محدود است و باید در یک دوره مشخص انجام شود.

جهانگیری گفت: رئیس جمهوری اعلام کرده است بافت های فرسوده و ساختمان های بزرگ در تمام شهرها مستحکم سازی شود.

وی گفت: روستاها باید از خدمات زیربنایی برخوردار شود و امروز جمعیت به سمت شهرها و حاشیه نشینی رفته است.

معاون اول رئیس جمهوری اظهار کرد: در حاشیه شهرها با آسیب های اجتماعی روبرو هستیم و مرکز روستاها باید جذاب باشد تا مردم برای زندگی انگیزه داشته باشند.

وی افزود: در دولت های یازدهم و دوازدهم به 11 هزار روستا گازرسانی شده است در حالی که این رقم در گذشته 14 هزار روستا بوده است.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به خدمات انجام شده مخابراتی در روستاها گفت: امروز در بیشتر روستاها شاهد خدمات اینترنتی به مردم هستیم.

جهانگیری ادامه داد: 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در سال جاری به روستاها اختاص داده شده که این تسهیلات در روستاهای مرزی چهار درصد و در سایر روستاها با کارمزد 6 درصد بوده است.

وی ادامه داد: این اعتبارات بسیار جذاب است و جوانان ساکن در روستاها می توانند از این فرصت برای اشتغالزایی و تولید استفاده کنند.

جهانگیری با بیان اینکه کار در معادن ذغالسنگ جزء سخت ترین کارها است گفت: می دانیم شرکت های ذغالسنگ مشکلاتی دارد و کمک می کنیم حقوق معوقه معدن کاران پرداخت شود.

معاون اول رئیس جمهوری نخستین واحد مسکونی بازسازی شده از زلزله گورک را تحویل داد.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، برای بازدید از مناطق زلزله زده این استان عصر سه شنبه وارد فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی کرمان شد.

همچنین جهانگیری در ادامه حضور خود در استان کرمان به شهرستان های سیرجان و بم سفر خواهد کرد.

بازدید از ارگ قدیم و جدید بم و رونمایی از خودروی هیوندای در کارخانه کرمان خودرو از دیگر برنامه های پیش بینی شده سفر معاون رئیس جمهوری است

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها