رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 341090

آمار جانباختگان در سوانح رانندگی از 24 تا 29 اسفند ماه 96

ساعت 24-همزمان با آغاز سفرهای نوروزی آمارها نشان می دهد که از 24 تا 29 اسفند ماه سال گذشته، بر اثر 100 سانحه رانندگی در کشور در مجموع 126 نفر جاده خود را از دست دادند.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، در این مدت در مجموع بیش از 798 نفر از مسافران جاده های کشور بر اثر سوانح رانندگی مصدوم شدند.

در مدت یاد شده 2 میلیون و 420 هزار و 968 نفر طبق اسناد و صورت وضعیت صادره در سطح جاده های کشور جابجا شدند.
در حوزه ریلی در این مدت 426 هزار و 118 نفر با قطار در مسیرهای مختلف شبکه ریلی با ایمنی کامل سفر خود را انجام دادند.
در مدت یاد شده 6 هزار و 196 نشست و برخاست در فرودگاه های کشور انجام شده و در مجموع 755 هزار و 675 مسافر با هواپیما در مسیرهای داخلی و بین المللی جابجا شدند.
در حوزه سفرهای دریایی کشور در این مدت یک میلیون و 214 هزار مسافر از بنادر مسافری کشور برای سفر به جزایر جنوبی از جمله قشم و کیش در آب های کشور تردد کردند.
به گزارش ایرنا ، پیش از این رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای اعلام کرده بود که از 220 هزار کیلومتر راه کشور 75 درصد ترافیک و جابجایی مسافر و بار بر روی 40 هزار کیلومتر راه شریانی انجام می شود.
' عبدالهاشم حسن‌نیا ' افزود: از طرفی 90 درصد جابجایی بار مسافر در سطح کشور از طریق جاده ها انجام می شود و این مساله اهمیت نگهداری مناسب راه های را نشان می دهد.
رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای و معاون وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: با برنامه ریزی مناسب امسال حدود 70 هزار دستگاه اتوبوس، سواری کرایه و مینی‌بوس با ظرفیت 900 هزار صندلی دراین ایام آماده شد و با توجه به نظارت‌هایی که از سوی وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و شرکت‌های حمل‌ونقل عمومی مسافربری در زمینه جابه‌جایی ایمنی مسافران انجام می‌شود، به هموطنان توصیه می‌شود حتی‌الامکان در سفرهای جاده‌ای از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایند که ایمنی بیشتری دارند.
وی از آمادگی کامل بخش راهداری در جاده‌های سراسر کشور خبر داد و گفت: بیش از 14 هزار نفر نیروی راهدار در قالب 1200 اکیپ راهداری و با بهره‌گیری از 9200 دستگاه ماشین‌آلات راهداری در 647 راهدارخانه در جاده‌های سراسر کشور مستقر هستند و بنا به ‌ضرورت و موقعیت جوی آماده خدمات ‌رسانی بوده و از قبل با مهیا کردن شرایط فیزیکی جاده‌ها جهت استفاده هموطنان تلاش مناسبی داشتند.
حسن نیا، ضمن آرزوی سفری خوش و ایمن برای همه مسافران در طول جاده‌های کشور در ایام نوروز، ازهموطنان درخواست کرد اطلاعات مربوط به وضعیت ترافیکی محورهای جاده‌ای را از طریق تلفن گویای 141، سایت 141، اپلیکیشن 141 و پیام کوتاه 1000141 مرکز مدیریت‌ راه‌های کشور دریافت نمایند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها