رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 341096

داستان اسکله‌های غیرمجاز و کی بود ؟ کی بود؟ من نبودم !

ساعت 24-یک نماینده مجلس شورای اسلامی درباره شعار سال که ‌" حمایت از کالای ایرانی" گفت: باید تکلیف گلوگاه‌های قاچاق که بلای جان تولید داخلی شده هرچه زودتر روشن شود و برای اینکه از تخلفات در این گلوگاه‌ها جلوگیری شود، یک اراده حاکمیتی لازم است.

غلامرضا حیدری در گفت‌وگو با ایلنا،‌ درباره فرمایشات رهبری و شعار سال مبنی بر حمایت از کالایی ایرانی گفت: چندین سال است مقام معظم رهبری شعار سال تعیین می‌کنند و قطعا این انتظار می‌رود که این شعارها تحقق پیدا کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر کرد: خوب است که یک ارزیابی دقیق از تحقق شعارهای سال قبل شود که چه میزان تحقق پیدا کرده‌اند،‌ به نظر می‌آید آن میزان انتظاری که می‌رفت محقق نشده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مصرف کالای داخلی بسیار مطلوب است، گفت: مصرف کالای داخلی و عمومی بسیار مطلوب است، منتها به عوامل مختلف بستگی دارد ، من نمی‌خواهم بحث علمی کنم زیرا این مباحث باید در جای خود گفته شود اما ما باید واقعیت‌ها را مورد توجه قرار دهیم، ببینیم آیا شرایط برای این امر وجود دارد یا خیر؟

نماینده مردم تهران در دهمین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید برای گلوگاه‌های وارداتی که حال می‌خواهد اسم قاچاق روی آن‌ها باشد یا هر اسم دیگری فکر و یا تصمیمی گرفته شود، عنوان کرد: معتقدم برای اینکه از تخلفات در این گلوگاه‌ها جلوگیری شود، یک اراده حاکمیتی لازم است.

وی با تاکید بر این نکته که یکی از منشاءهای اصلی که به تولید داخلی ضربه می‌زند واردات بی رویه قاچاق کالا است،‌ عنوان کرد: برای مقابله با این بلای استعداد داخلی‌کُش، یک اراده حاکمیتی باید دستورات لازم را به همه دستگاه‌ها بدهد و هرچه زودتر تکلیف را روشن شود.

حیدری خاطرنشان کرد: داستان اسکله‌های غیرمجاز تبدیل به یک طنز شده است، درباره‌اش سخنانی گفته می‌شود اما بعداز مدتی می‌گویند کی بود ؟ کی بود؟ من نبودم !

وی با بیان این که در بحث قاچاق و واردات بی رویه ما می‌توانیم بگوییم یک مافیا در پشت این جریان وجود دارد، گفت: در بحث عدم استقبال از کالای ایرانی نمی‌توانم بگویم کیفیت نقش دارد یا خیر،‌ نمی‌توان بحث غیرکارشناسی انجام داد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: جنس بهتر و قیمت مناسب قطعا می‌تواند نقش بسزایی در استقبال از کالاهای داخلی داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که رونق گرفتن تولید داخلی چه نقشی در اشتغال و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی خواهد داشت، گفت: رونق تولید داخلی قطعا می‌تواند نقش بسزایی در ایجاد اشتغال داشته باشد، زمانی که تولید داخل رونق پیدا کند امر اشتغال هم به طبع آن رونق پیدا می‌کند. بحث بیکاری در جامعه ایران به عنوان یک تهدید جدی مطرح است که اگر معضل بیکاری و اشتغال کاهش پیدا کند ناهنجاری‌های اجتماعی هم کاهش پیدا می‌کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها