رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 341099

کرملین: اسکریپال جاسوس انگلیسی بود و در انگلیس کشته شد

ساعت 24-سخنگوی کرملین با بیان اینکه مسکو هیچ ارتباطی با قضیه حادثه اسکریپال ندارد تاکید کرد که ما از تلاش برای قتل جاسوس روس در انگلیس سخن نمی‌گوییم بلکه از تلاش برای قتل جاسوس انگلیس در انگلیس می‌گوییم.

style="text-align:justify">به گزارش روسیه الیوم، «دیمتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت که «سرگئی اسکریپال» جاسوس انگلیسی بود نه روسی، وی شهروند روسیه بود اما جاسوس روسیه نبود و در نتیجه توافق تبادل به انگلیس منتقل شد و پس از انتقال دیگر معنا و قیمتی برای مسکو نداشت.

وی در ادامه گفت: «سخنان «ولادیمر پوتین» رئیس جمهور را تکرار می‌کنم که گفت ما تا آن اندازه دیوانه نیستیم که به انجام این کار پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه و جام جهانی فکر کنیم.»

پسکوف همچنین گفت: «تنها چند ساعت پس از این حادثه سیاستمداران اتهاماتی را در این زمینه به مسکو وارد کردند، روسیه چه ارتباطی با این حادثه دارد؟ تصور کنید حادثه تصادف خودرویی در مسکو رخ می‌دهد و یک نفر کشته می‌شود و در میابیم که این خودرو ساخت انگلیس است و فرض کنید که من یا وزیر خارجه بیانیه‌ای صادر کرده و اعلام کنیم که احتمالا نخست‌وزیر انگلیس در این تصادف دخیل بوده است.»

در چهار مارس گذشته «سرگئی اسکریپال» جاسوس سابق روس به همراه دخترش مورد حمله با ماده شیمیایی عامل اعصاب قرار گرفتند. لندن مسکو را مسئول این حمله می‌داند.

ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها