رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 341109

استفاده از حریم هوایی عربستان به مقصد اسرائیل

پرده همکاری میان ریاض و تل آویو کنار رفت

ساعت 24- شرکت دولتی ایر ایندیا با گسترش روابط دیپلماتیک هند و رژیم صهیونیستی، ازامروز (پنجشنبه) پرواز های مستقیم خود را به سرزمین های اشغالی فلسطین با استفاده از حریم هوایی عربستان سعودی آغاز خواهد کرد.

div id="ctl00_ctl00_ContentPlaceHolder_ContentPlaceHolder_NewsContent4_bodytext">به گزارش ایرنااز روزنامه 'تایمز او ایندیا'، یک مقام شرکت هوایی ایر ایندیاگفت: هم اکنون 50 درصد از صندلی های اولین پرواز به تل آویو که با گذر ازحریم هوایی عربستان انجام خواهد شد خریداری شده است.درحالی که 80 درصد از بلیت های این هواپیما در پرواز برگشت فروخته شده است.

نکته قابل توجه در مورد این خط هوایی جدید، موافقت عربستان سعودی با استفاده از حریم هوایی خود جهت پرواز مستقیم ایر ایندیا به تل آویو است.
ایر ایندیا از عمان، عربستان سعودی و اردن برای رسیدن به سرزمین های اشغالی استفاده خواهد کرد.
روز 7فوریه(18بهمن)گزارش هایی مبنی برموافقت عربستان سعودی با استفاده شرکت دولتی 'ایر ایندیا' از حریم هوایی این کشور برای پرواز به تل آویو منتشر شد.اما یک روز بعد عربستان سعودی این گزارش ها را رد کرده و اعلام کرد هیچ مجوزی به شرکت هوایی 'ایر ایندیا'برای استفاده از حریم هوایی این کشور در پرواز مستقیم به اسرائیل داده نشده است.
استفاده از حریم هوایی عربستان جهت پرواز به تل آویو سبب خواهد شد تاشرکت ایر ایندیا از مسیر کوتاه تر احمد اباد-مسقط- عربستان سعودی به سرزمین های اشغالی برسد. این امر به کاهش دو ساعت و سی دقیقه ای مدت پرواز و در نتیجه کاهش قیمت بلیت منجر می شود.
اقدام عربستان سعودی به لغو ممنوعیت 70 ساله در استفاده از حریم هوایی این کشور جهت انجام پرواز های مستقیم به سرزمین های اشغالی به معنی بهبود روابط ریاض و رژیم صهیونیستی تلقی خواهد شد.
رژیم صهیونیستی سعی کرده است تا با کشور های عربی که متحد آمریکا هستند، روابط خود را گسترش دهد.
هم اکنون پرواز های رژیم صهیونیستی از تل آویو به بمبئی هفت ساعت طول می کشد و شرکت های هوایی این رژیم به دلیل مخالفت کشورها، از مسیر دریا و دریای سرخ و خلیج عدن وارد هند می شوند.
در هفتاد سال گذشته حریم هوایی عربستان سعودی بر روی پرواز های رژیم صهیونیستی و همچنین سایر شرکت های هوایی خارجی که به سوی سرزمین های اشغالی پرواز می کردند بسته بوده است. در دو دهه گذشته تنها دو پرواز مستقیم از عربستان سعودی به سوی رژیم صهیونیستی انجام شده است. این دو پرواز متعلق به دو رئیس جمهور آمریکا از جمله جرج دبلیو بوش و دونالد ترامپ بوده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها