رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 341122

مصاف تیم برتر آسیا مقابل بهترین تیم آفریقا

ساعت 24-جدال بهترین تیم آسیا مقابل برترین تیم آفریقا در رنکینگ فیفا دیدنی خواهد بود.

تیم ملی فوتبال ایران مصاف تیم برتر آسیا مقابل بهترین تیم آفریقا

به این مطلب امتیاز دهید

0% 0%

به گزارش سرویس ورزشی جام نیـوز، دیدار جمعه شب تیمهای ایران و تونس، رقابت بهترین تیمهای آسیا و آفریقا در رده بندی قاره ای است. ایران در آخرین رده بندی فیفا در جایگاه 33 دنیا ایستاده و تونس در این رده بندی در رتبه 23 قرار گرفته است.

این تیم پس از دوازده سال غیبت در جام جهانی، این بار با انتظارات زیادی وارد جام بیست و یکم خواهد شد. آنها در سالهای 1978، 1998، 2002 و 2006 در جام جهانی حاضر شده اند. این تیم با چهار پیروزی، دو تساوی و بدون شکست و تنها با دریافت چهار گل به جام جهانی صعود کرده و در کنار سنگال در قاره آفریقا با بیشترین امتیاز ممکن پا به روسیه گذاشته است. تونس در گروه هفتم جام جهانی با تیمهای انگلیس، بلژیک و پاناما همگروه است.

غایب‌های قطعی و احتمالی تیم ملی برای دیدار با تونس مشخص شدند

با توجه به آخرین شرایط مصدومان تیم ملی، غیبت اشکان دژاگه و مرتضی پورعلی‌گنجی در بازی مقابل تونس قطعی است و این دو بازیکن نمی‌توانند تیم ملی را در بازی روز جمعه برابر این تیم آفریقایی و حاضر در جام جهانی همراهی کنند.

درباره احتمال همراهی سردار آزمون و مهدی طارمی هم در این بازی دوستانه، تردید وجود دارد و کادر تیم ملی روزبه‌روز آخرین شرایط این بازیکنان را مورد بررسی قرار می‌دهد.

جدال بهترین تیم آسیا مقابل برترین تیم آفریقا

تیم ملی تونس همچون تیم ملی ایران تنها یک بار موفق به پیروزی در جام جهانی شده است. آنها با پیروزی سه بر یک برابر مکزیک در جام جهانی 1978 آرژانتین، نخستین تیم آفریقایی لقب گرفتند که موفق به کسب پیروزی در جام جهانی شده است.

این تیم در ژوئن 2017 موفق شد تیم مصر، دیگر تیم آفریقایی حاضر در جام جهانی را شکست دهد.

تونس تا پیش از حضور در جام جهانی قرار است با تیمهای ایران، کاستاریکا، ترکیه، پرتغال و اسپانیا رو به رو شود.

نبیل معلول، سرمربی تیم ملی تونس سابقه دستیاری روژه لمه در قهرمانی تونس در رقابتهای جام ملتهای آفریقا در سال 2004 را در کارنامه دارد. معلول پیش از انتخاب به عنوان سرمربی تونس در سال 2017، در سال 2013 هم تجربه حضور بر روی نیمکت مربیگری تیم ملی تونس را داشت. او سابقه کار در آسیا و تیمهای الجیش قطر و تیم ملی کویت را نیز در کارنامه خود می بیند.

معرفی داوران بازی دوستانه تونس - ایران

یک داور مصری قضاوت دیدار دوستانه تیم‌های ملی فوتبال تونس و ایران را بر عهده خواهد داشت.

ابراهیم نورالدین، داور 38 ساله اهل مصر بازی دوستانه تیم‌های ملی فوتبال تونس و ایران در ورزشگاه رادس تونس را سوت می‌زند. احمد حسام طه و هانی عبدالفتاح کمک‌های ابراهیم نورالدین در این بازی هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها