رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 341143

هشدار پلیس برای اخذ ویزا به مسافران

ساعت 24-مدیرکل آموزش همگانی معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: برای اخذ ویزا به سفارتخانه کشور مورد نظر مراجعه کرده و از اعتماد به دلالان و واسطه ها اجتناب کنید.

div id="ctl00_ctl00_ContentPlaceHolder_ContentPlaceHolder_NewsContent4_bodytext">احمد کاهه روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه نشانی و شماره تلفن سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در کشور مقصد را از قبل تهیه و به همراه داشته باشید.

وی تاکید کرد: عبور و مرور غیر مجاز از مرز توسط هر فردی و تحت هر شرایطی جرم محسوب شده و مرتکبین به حکم قانون به حبس و جریمه نقدی محکوم خواهند شد.
وی اضافه کرد: تنها از دروازه ها ی تردد مجاز و پس از طی مراحل و تشریفات قانونی اقدام به خروج از کشور کنید تا دچار گرفتاریها و مشکلات عدیده نشوید.
کاهه همچنین گفت: از واگذاری گذر نامه و سایر مدارک مربوط به سفر خود به افراد ناشناس جدا بپرهیزید.در خصوص جرایم شایع در کشورهایی که قصد مسافرت دارید، از وزارت امورخارجه یا آژانس مسافرتی سوال کنید.
مدیرکل آموزش همگانی معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: از نرخ تبادل ارزها اطلاع کافی کسب کنید و کلمات دکتر و پلیس در کشورهایی که قصد سفر به آنجا را دارید ، بیاموزید و نزدیک ترین کنسولگری جمهوری اسلامی ایران را شناسایی کرده و به هنگام بازدید از مکان های دیدنی، بلیط های هواپیما یا پول نقد خود را به صندوق امانات هتل بسپارید.
کاهه اضافه کرد: اوراق غیر ضروری همچون کارت های امنیتی ، اجتماعی و عکس های ویژه را در هتل نگهداری نکنید و از پذیرفتن اشیاء و وسایل افراد ناشناس در خارج از کشور اجتناب کنید و در هنگام خروج از محل اقامت ، مدارک شناسایی ، نشانی و شماره خود را همراه داشته باشید .
وی گفت: از همراه داشتن پول زیاد در خارج از محل اقامت خود خودداری کرده و در صورت امکان از کارت های اعتباری استفاده کنید. حتی الامکان از تردد در مکان های خلوت یا خوابیدن در ایستگاه های مترو به ویژه در پایان شب یا صبح زود پرهیز کنید و در صورت بروز هرگونه مشکل فقط به سفارتخانه جمهوری اسلامی مراجعه کنید و از در میان گذاشتن مشکل خود با افراد ناشناس بپرهیزید.
کاهه افزود: به افراد ناشناس که در خارج از کشور به شما پیشنهاد شغل ، تحصیل ، اخذ پناهندگی ، ویزا یا پاسپورت بین المللی می دهند، اعتماد نکنید.
وی درارتباط با نوع داروهایی که نباید در کشورهای جنوب ایران به همراه داشت، گفت: در کشورهای حاشیه خلیج فارس داروهای مسکن قوی مثل دیازپام ، رونال و قرص های کدئین دار، مواد مخدر محسوب شده و حاملین آنها مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند لذا از همراه داشتن چنین داروهایی در این کشورها خودداری کرده و در صورت ضرورت حتما نسخه پزشک خود را همراه داشته باشید.
این مقام نیروی انتظامی ادامه داد: همواره در نظر داشته باشید که شما در خارج از کشور به عنوان سفیر انقلاب اسلامی و نماینده مردم ایران محسوب می شوید بنابراین مراقب اعمال و رفتار خود باشید و چنانچه اتباع ایرانی در خارج از کشور مرتکب جرمی شوند، مراتب به اداره کل پلیس بین الملل تهران منعکس شده و در پیشینه کیفری آنان ضبط خواهد شد و نهایت همکاری را با پلیس فرودگاه داشته باشید.
به گفته وی ، هنگام مسافرت از بازگو کردن اخبار و اطلاعات فردی، از جمله نشانی منزل و محل کار به افراد ناشناس خودداری کرده و با توجه به احتمال جاسازی مواد مخدر و سایر اشیاء غیر مجاز توسط برخی از قاچاقچیان در پوشش مسافر عازم خارج از کشور، از پذیرش وسایل مسافران دیگر به عنوان امانت حتی برای مدت کوتاه پرهیز کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها