رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 343477

افشای نقش آلمان در کشتار ارامنه

ساعت24-صدا و سیما نوشت: سلاح های استفاده شده از سوی امپراتوری عثمانی برای کشتار ارامنه در زمان جنگ جهانی اول از سوی آلمان تامین شده بود.

به گزارش ­خبرگزاری اسپوتنیک، بسیاری از سلاح های استفاده شده از سوی امپراتوری عثمانی برای کشتار ارامنه در زمان جنگ جهانی اول از سوی آلمان تامین شده بود.


وولفگانگ لندگربر روزنامه نگار و فیلم ساز آلمانی در گزارشی که به تازگی تهیه کرده است اعلام کرد مشاوران نظامی پروس (آلمان سابق) در ارتش عثمانی نیز «بنیادهای ایدئولوژیک» کشتار ارامنه را تشکیل دادند.
در این گزارش آمده است «افسران آلمانی حاضر در ارتش عثمانی به شکلی فعالانه به انجام کشتار ارامنه کمک و بسیاری از سربازان مهاجم به ارامنه از سلاح های ساخت آلمان استفاده می کردند.


پارلمان آلمان در سال 2016 میلادی به طور رسمی، کشتار ارامنه را به رسمیت شناخت که به موجی از واکنش های شدید توام با عصبانیت در ترکیه منجر شد و مقامات ترکیه از آن با عنوان «اشتباهی تاریخی» یاد کردند.


بیش از یک و نیم میلیون ارمنی تبار در فاصله سال های 1915 الی 1917 کشته شدند اما ترکیه همواره دخالت داشتن در این نسل کشی را رد و اعلام کرده است کشته شدگان تنها تلفات جانبی جنگ بوده اند و هیچ تلاشی برای کشتار عمدی آنها صورت نگرفته است.

در این گزارش به جزئیاتی دقیق از نقش شرکت های بزرگ آلمانی تولید سلاح در کشتار ارامنه اشاره شده است.

آلمان و عثمانی در زمان جنگ جهانی اول متحد بودند و در برابر روسیه، انگلیس و فرانسه قرار داشتند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها