رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 345429

مجری «دورهمی» و «پایتخت5» بهترین‌های مردمی شدند

ساعت 24- جشنواره مردمی نوروزی صداوسیما با مشارکت بیش از ۱۹ میلیون و 212 هزار نفر از مخاطبان تلویزیون به کار خود پایان داد.

صدا و سیما
style="text-align:justify">«محمدحسین رنجبران» مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی اعلام کرد: از اول فروردین 97 که همه شبکه‌ها در برنامه‌های زنده خود از مخاطبان خواستند آثار برتر نوروزی در شبکه‌های مختلف را معرفی کنند، تاکنون بیش از 19 میلیون و 200 هزار نفر از طریق سامانه‌های معرفی شده، اقدام به انتخاب برنامه‌های مورد علاقه خود کردند.

وی گفت: این نظرسنجی عمومی در هر شبکه در حوزه‌های مختلف، سریال‌ها، برنامه‌های ترکیبی، مسابقات، بازیگران زن و مرد و مستندها را شامل می‌شد.

رنجبران افزود: صدا و سیما در ایام نوروز با تدارک برنامه‌ای تحت عنوان «سین سیما» که از شبکه سه پخش شد، این نظرسنجی را برای ارزیابی عملکرد شبکه‌های مختلف در تولیدات نوروزی آغاز کرد و مخاطبان نظرات خود را از طریق سیستم پیامکی و اپلیکیشن سروش ارائه کردند.

مدیر کل روابط عمومی رسانه ملی گفت: آخرین زمان نظرسنجی جشنواره نوروزی سیما ساعت 12 شب 22 فروردین بود.

رنجبران با تأکید بر این نکته که در این رقابت هنری، فقط نظر مخاطبان ملاک انتخاب قرار گرفت، افزود: براساس آخرین نتایج که تا ظهر یکشنبه 19 فروردین ارزیابی شد، 10 برنامه و هنرمند، بیشترین آرای جشنواره نوروزی سین سیما در گروه‌های 10 گانه را کسب کردند.

مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی این نتایج را به ترتیب شبکه‌ها، برنامه‌ها و نفرات برتر این جشنواره به شرح زیر اعلام کرد:

1- شبکه نسیم: مهران مدیری مجری برگزیده مردمی با 1 میلیون و 400 هزار رأی، برنامه «کودک شو» با 1 میلیون و یکصد هزار رأی،برنامه دورهمی با 935هزار رای و سروش جمشیدی بازیگر برگزیده برنامه های ترکیبی با 825 هزار رأی، و فریدون آسرایی خواننده تیتراژ برنامه کودک شو با 530 هزار رأی .

2- شبکه یک: سریال پایتخت با 710 هزار رأی سریال برگزیده، ریما رامین‌فر با 372 هزار رای بازیگر برگزیده سریال‌های نوروزی و مستند ایرانگرد با 325 هزار رأی، مجموعه مستند برگزیده در مستندهای نوروزی.

3- شبکه سه با برنامه «شب فیروزه‌ای» با 730هزار رأی و الهه پرسون با 210 هزار رای .

مدیر کل روابط عمومی رسانه ملی به میزان آرای مردمی به تفکیک هر شبکه را نیز به شرح زیر اعلام کرد:

شبکه یک با 2727903 رای شبکه دو 1115779 با رای، شبکه سه 3479563 با رای، شبکه چهار 291731با رای، شبکه پنج 3254901 با رای، شبکه آموزش 201529با رای، شبکه مستند با 229240 رای، شبکه نسیم با 5606960 رای، شبکه افق با 138333 رای، شبکه قرآن با 545669 رای، شبکه نهال 95130 با رای و شبکه امید با 455903 رای .

مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی همچنین افزود: آخرین نتایج این نظرسنجی عمومی که درباره تولیدات نوروزی سیما در نورز 97 برگزار شد،در ویژه برنامه «ناگهان باران» به تهیه کنندگی محسن رفیعی و همچنین در برنامه صبحگاهی «حالاخورشید» که با اجرای رضا رشیدپور در صبح روز عید مبعث پخش شد اعلام شد و جمعه آینده همزمان با اعیاد شعبانیه ،قرعه کشی برای انتخاب نفرات مخاطبان و اهداء جوایز به آنان نیز برگزار خواهد شد .

جشنواره «سین سیما» هر روز ساعت 16:30 در شبکه سه با دبیری ناصر کریمان، اجرای پیمان طالبی و با تهیه کنندگی علی زاهدی روی آنتن رفت و مخاطبان توانستند آرائ خود را به برنامه های نوروزی، سریال‌های نوروزی‌، برنامه‌های ترکیبی، بازیگران و مجریان مورد نظر، از طریق شماره پیامکی *162# و اپلیکیشن پیام رسان سروش از طریق کد دستوری #97*162*به «سین سیما» ارسال کنند. هر مخاطب می‌توانست فقط یک بار رأی بدهد اما در هر رشته می‌توانست به چند نامزد رأی دهد.

رنجبران همچنین افزود: کسب 609403 رأی برای جشنواره نوروزی صدا نیز، حکایت از توجه مخاطبان رادیویی به برنامه‌های نوروزی این رسانه شنیداری داشت.

به گفته مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی، نتایج نظرسنجی مردمی در باره برنامه های نوروزی رادیو نیز مشخص شده است. در این جشنواره که با حضور شبکه های سراسری رادیو ایران، جوان، تهران، سلامت، صدا، فرهنگ و ورزش برگزار شد، برگزیدگان به این ترتیب رتبه های برتر را کسب کردند .رتبه اول رادیو جوان با برنامه «عیدِ من» رتبه دوم رادیو ایران با برنامه «عیدانه و بخند» رتبه سوم رادیو تهران با برنامه «گل و بلبل» رتبه چهارم رادیو فرهنگ با برنامه «سازِ نوروز» رتبه پنجم رادیو ورزش با برنامه «عصرِبهاری» رتبه ششم رادیو صبا با برنامه «روزِ صبا نوروزِ صبا» رتبه هفتمرادیو سلامت با برنامه «به سمت بهار».

وی در پایان تأکید کرد: همزمان با مبعث پیامبر اکرم(ص)، آمار نهایی را در برنامه سین سیما بعد از خبر 22 اعلام خواهیم کرد . تعدادی از برگزیده ها نیز در برنامه سین سیما حضور پیدا خواهند کرد و در اعیاد شعبانیه علاوه بر قرعه کشی برای مشخص شدن مخاطبانی که برنده جوایز این نظر سنجی عمومی می‌شوند، از برگزیدگان قدردانی خواهد شد.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها