رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 346102

بارش‌های اخیر، کفاف کم آبی کشور را نمیدهد

ساعت24- مدیرکل دفتر مطالعات پایه منابع آب گفت: بارش های اخیر مشکل کم آبی کشور را جبران نمی کند وبرای مقابله با بحران نیاز به مدیریت مصرف منابع آبی داریم.

style="text-align:justify">صدیف بدری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر در خصوص بحران کم آبی کشور تصریح کرد: یکی از نقایص مهم در عرصه مدیریت آب ، بی توجهی به آب های سطحی و موسمی در مناطق مختلف کشور، به ویژه در مناطق شمالی است ؛در شرایطی اغلب آب های منطقه هدر می رود که بسیاری از شهرهای شمالی با مشکل کم آبی در شبکه آبرسانی مواجه اند.

وی با اشاره به اینکه شرایط اقلیمی پرآبی نداریم افزود:البته همه عوامل موثر بر مشکل آب، به شرایط اقلیمی وابسته نیست و مدیریت منابع آب اهمیت زیادی در این زمینه دارد.

بدری با اشاره به اینکه بخش کشاورزی از مهمترین عرصه های وابسته به منابع آبی است تصریح کرد: با مدیریت صحیح و افزایش ارتباط با علم و صنعت می توان تا حد زیادی هدررفت آب در بخش کشاورزی را کاهش داد.

سخنگوی کمیسیون عمران با بیان اینکه ما دو منبع مهم آبی در شمال و جنوب کشور داریم، اظهار داشت: کشورهای زیادی با استفاده از فناوری آب شیرین کن، آب های دریا را به شبکه مصرف خود وارد کرده اند و این درحالی است که بخش زیادی از آب شیرین ما نیز بدون استفاده صحیح به دریا می ریزد.

بر اساس این گزارش فراز رابعی، مدیرکل دفتر مطالعات پایه منابع آب کشور در ادامه برنامه تصریح کرد: کشور ما از دیرباز پرآب نبوده و اگرچه ما با این شرایط کم آبی سازگار شده بودیم، اما در ده سال گذشته میزان بارندگی در کشور ما همواره کمتر از سطح بارش متوسط بوده و این مقطع زمانی در عمل تبدیل به دوره طولانی خشکسالی شده است.
وی افزود: با این حال سال جاری به نوعی بی نظیر بوده و تاکنون تنها 113 میلیمتر باران باریده که 45 درصد کمتر از شرایط نرمال است.
رابعی گفت: بارش های چند روز اخیر نیز اگرچه تاحدی آمار بارش را بالا می برد اما نمی تواند کم آبی را جبران کند.

باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها