رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 347031

مطهری: بیتوجهی به قرآن و صرف توجه به اهل بیت یک نوع انحراف است

ساعت24-نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند من میان شما دو چیز را باقی می‌گذارم: کتاب خدا و عترتم را. اینها باید با هم باشند؛ بی‌توجهی به قرآن و صرف توجه به اهل بیت یک نوع انحراف است و برعکس آن هم همینطور. این دو با هم باید مورد توجه باشند به ویژه اینکه مفسر قرآن کریم، عترت و اهل بیت پیامبر هستند بنابراین از این اقدام خانه کارگر تشکر می‌کنیم.

علی مطهری
علی مطهری در مراسم جشن ولادت امام حسین (ع) در دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر برگزار شد، ضمن تقدیر از تاسیس دارالقرآن خانه کارگر گفت: در دنیای اسلام، ما ایرانی‌‌‌ها و شیعیان متهم به کم‌توجهی به قرآن هستیم و طرف مقابل، از این موضوع علیه ملت ایران و شیعه تبلیغات زیادی کرده و می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر توجه به قرآن و همچنین توجه به پیامبر اکرم (ص) بیشتر شده است، اظهار داشت: توجهی که اهل سنت به روز میلاد پیامبر (ص) دارند، ما شیعیان کمتر داریم. جشنی که آنها می‌گیرند بیشتر از ماست. این نواقص را باید برطرف کرد.

این استاد دانشگاه با بیان روایتی از پیامبر اکرم (ص) تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند من میان شما دو چیز را باقی می‌گذارم: کتاب خدا و عترتم را. اینها باید با هم باشند؛ بی‌توجهی به قرآن و صرف توجه به اهل بیت یک نوع انحراف است و برعکس آن هم همینطور. این دو با هم باید مورد توجه باشند به ویژه اینکه مفسر قرآن کریم، عترت و اهل بیت پیامبر هستند بنابراین از این اقدام خانه کارگر تشکر می‌کنیم.

مطهری با بیان اینکه قرآن معجزه اصلی پیامبر اسلام (ص) است، خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) معجزات زیادی داشته که مهترین آن قرآن است. قرآن از نظر فصاحت و آهنگ‌‌‌پذیری معجزه پیامبر است، بارها تحدی کرده و گفته اگر می‌گویید کلام خدا نیست شما هم سوره‌‌‌ای مانند این را بیاورید یا اگر می‌توانید ۱۰ آیه مانند قرآن بیاورید. یکجا می‌گوید اگر می‌توانید یک آیه مانند قرآن بیاورید.

وی ادامه داد: مقدمه توجه به قرآن این است که همه ما به زبان عربی آشنایی داشته باشیم. مسلمانان در مکه و مدینه به هم می‌رسند و به جای اینکه به زبان اول دنیای اسلام یعنی عربی یا زبان دوم جهان اسلام فارسی با هم حرف بزنند به زبان انگلیسی حرف می‌زنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه میان حضرت عیسی (ع) در مسیحیت و حضرت امام حسین (ع) در اسلام شباهت‌‌‌هایی وجود دارد، ابراز داشت: یکی از حیث مادر است مادر حضرت عیسی (ع) سیدالنسا هست و حضرت فاطمه (س) هم همین طور. حضرت مریم صدیقه امت مسیح خوانده شده است و حضرت فاطمه (س) هم صدیقه طاهره امت اسلام است.

مطهری افزود: علامه طباطبایی در تفسیر المیزان می‌فرماید مسیح یکی از شفیعان روز قیامت است ولی فادی نیست. یعنی فدا نشده که گناهان امت بخشیده شود. امام حسین(ع) و حضرت مسیح خیر کثیر دارند، همانطور که یک زمین مبارک است. مثل زمین فلسطین. امروز هم می‌بینید زمین فلسطین حاصل‌‌‌خیز است یا مثل برخی آب‌‌‌ها که مبارک هستند مثل آب باران. بعضی انسان‌‌‌ها هم مبارک هستند.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) مبارک است، عنوان کرد: شباهت دیگر این است مسیحیان و مسلمانان این است که هر دو هم ولادت و هم رفتن اینها را بزرگ می‌شمارند؛ با این تفاوت که مسیحیان به صلیب کشیده شدن مسیح را جشن می‌گیرند ولی ما عزا می‌گیریم. آنها گاهی بر ما ایراد می‌گیرند که چرا گریه می‌کنید. البته از جنبه فردی درست است. شهادت برای خود شهید سعادت است و شایسته جشن است ولی از نظر اجتماعی و اینکه اجتماع از یک شخصیت بزرگ محروم شده مستلزم عزاداری است و باعث می‌شود پیام خون او به دنیا برسد.

این استاد دانشگاه تهران آخرین شباهت حضرت مسیح (ع) و امام حسین (ع) را در انصار و حواریون دانست و یادآور شد: مکتب حسینی راه نجات امت اسلام است. علت مبقیه اسلام امر به معروف و نهی از منکر است. این مطلب در نهضت امام حسین (ع)تجسم یافته است.

ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها