رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 347041

آغاز عملیات خطرناک خنثیسازی بمب در برلین/ بسیاری از مراکز دولتی و سفارتخانه‌ها تخلیه شدند

ساعت24-به دنبال کشف بمبی به جا مانده از جنگ جهانی دوم، پلیس آلمان از صبح امروز عملیات گسترده‌ای را در برلین برای خنثی‌کردن این بمب آغاز کرده است.

خبر09
همانطور که رسانه‌های آلمانی روز چهارشنبه اعلام کرده بودند در پی کشف بمبی به جا مانده از جنگ جهانی دوم در برلین، اوایل وقت امروز (جمعه) عملیات تخلیه محل و خنثی کردن بمب آغاز شد.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این بمب 500 کیلوگرمی انگلیسی که هم اکنون عملیات خنثی‌سازی آن پیگیری می‌شود، در نزدیکی ایستگاه مرکزی قطار کشف شد و پلیس دستور داد که تمامی ساختمان‌های نزدیک این محل به فاصله 800 متری تخلیه شوند.

ایستگاه مرکزی قطار، وزارت اقتصاد، سرویس اطلاعات فدرال آلمان (BND) و سفارت‌خانه‌های اندونزی و ازبکستان ساختمان‌هایی هستند که تخلیه شده‌اند. این اقدام مشکلاتی را در ایستگاه مرکزی قطار به وجود آورده است. در برنامه پروازها اختلالی ایجاد نشده است اما به فرودگاه‌ها هشدار داده شده است که برفراز محلی که بمب در آن قرار دارد، پرواز نکنند.

سخنگوی پلیس روز چهارشنبه اعلام کرده است که این عملیات بلند مدت و دشوار خواهد بود.

با گذشت چندین دهه از پایان جنگ جهانی دوم‌ همچنان در شهرهای آلمان بمبمهای به جا مانده از جنگ جهانی دوم کشف می‌شوند. هفته گذشته هم متخصصان خنثی‌کننده بمب موفق شدند که بمبی 1.8 تنی را در پادربورن خنثی کنند.

انتهای‌پیام/م

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها