رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 347066

سرمازدگی فروردین ماه به باغات ۱۷ استان کشور خسارت وارد کرد

ساعت24-معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سرمازدگی فروردین ماه به باغات ۱۷ استان کشور خسارت جدی وارد کرد.

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی طهماسبی در جریان بازدید خود از باغات سرمازده شهرستان دماوند اظهار داشت:سرمازدگی و بارش برف در روزهای اخیر به باغات ۱۷ استان کشور از جمله تهران، البرز، سمنان، قزوین، زنجان، آذربایجان غربی و شرقی آسیب جدی وارد کرده است.

وی افزود: در بازدیدی که از باغات شهرستان های دماوند و فیروزکوه داشتیم باغات گردو دچار آسیب شدند اما باغات سیب و هلو این ۲ شهرستان آسیب کمتری دیدند.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد:استان تهران دارای ۵۰ هزار هکتار باغ است که حدود ۱۶ هزار هکتار آن بر اثر سرما دچار آسیب شدند.

وی یادآور شد:از ۱۶ هزار باغ آسیب دیده استان تهران تنها ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار آن بیمه بودند.

طهماسبی گفت:اداره کل بحران وزارت جهاد کشاورزی در حال جمع آوری وضعیت خسارات به باغداران ۱۷ استان کشور است و در حال تنظیم گزارش درکارگروه های شهرستانی و استانی است و به زودی خسارات کلی اعلام می شود.

‍محمدابراهیم حسن نژاد قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی نیز در بازدید از باغات سرمازده فیروزکوه و دماوند اعلام کرد: طبق برآورد اولیه حدود ۲۰۰ میلیارد ریال از باغات شهرستان های دماوند و فیروزکوه در بارش برف و سرمازدگی در روزهای ۲۶ و ۲۷ فروردین ماه دچار خسارت شده است.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها