رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 347073

دست رد ماکرون به سینه کارکنان اعتصاب‌کننده فرانسوی

ساعت24-کارکنان راه آهن فرانسه برای هفتمین روز در ماه جاری قطارها را متوقف کردند اما امانوئل ماکرون- رئیس جمهور فرانسه- اعلام کرد قصد عقب نشینی از انجام اصلاحات مورد نظرش را ندارد.

به گزارش رویترز، قرار است این اعتصابات تا ماه ژوئن ادامه داشته باشد. مجلس فرانسه چند روز پیش لایحه مدنظر دولت برای اصلاحات ساختاری در شرکت ملی راه آهن فرانسه را تصویب کرد. مدیریت این شرکت اعلام کرده است حدود یک نفر از هر پنج کارمند این شرکت دست از کار کشید که کمتر از ۲۲.۵ درصد اعتصابات ۱۲ آوریل و بسیار کمتر از ۳۰ درصد مشارکت کننده در نخستین اعتصابات به تاریخ سوم آوریل است.
هر چهار اتحادیه عمده راه آهن فرانسه با این اصلاحات که بزرگترین اصلاحات از زمان ملی شدن راه آهن در سال ۱۹۷۳ است مخالفند.
ماکرون اصلاحاتی را معرفی کرده است که به عقیده او برای نوسازی فرانسه ضروری هستند. او مایل است تغییراتی را در خدمات اجتماعی و قوانین بازنشستگی فرانسه اعمال کند. لایحه تغییر در قوانین شرکت راه آهن اکنون برای تصویب به مجلس سنا فرستاده شده است و انتظار می رود تا اوایل ژوئیه این لایحه در سنا تصویب شود.
وی پیشتر نیز به مناسبت نخستین سال حضور خود در الیزه در یک برنامه تلویزیونی پر از جنجال از سیاست های اصلاحی خود دفاع کرد. نظرسنجی های مرکز آمار فرانسه نشان می دهد ۵۷ درصد فرانسوی ها معتقدند او به وعده های خود در زمان کارزار انتخاباتی عمل می کند.
انتهای پیام

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها