رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 347075

اثرپذیری کم اقتصاد روسیه از تحریم‌های جدید آمریکا

ساعت24-موسسه رتبه‌بندی "مودی" اعلام کرد منابع مالی نیرومند داخلی و خارجی روسیه، از اقتصاد این کشور در برابر تحریمهای آمریکا محافظت خواهد کرد.

به گزارش رویترز، موسسه مودی در گزارش جدید خود از روسیه اعلام کرد با این حال تحریم ها باعث ایجاد چشم انداز منفی برای برخی از استقراض کنندگان روسی و به ویژه شرکت تولید آلومینیوم "یونایتد روسال" خواهد شد. این موسسه در ادامه افزوده است سیستم بانکی روسیه از ظرفیت درآمدی لازم برای پوشش زیان اشخاص و شرکت های تحریم شده برخوردار است.

گزارش موسسه مودی در تضاد با گزارش موسسه "فیچ" است که اعلام کرده بود تحریم های تازه آمریکا می تواند توانایی اقتصاد روسیه برای رشد بیشتر را محدود کند.

وزارت خزانه داری آمریکا اخیرا نام ۱۲ شرکت و چند نفر از افراد ثروتمند نزدیک به ولادمیر پوتین - رئیس جمهور روسیه- را به فهرست تحریم های خود افزود. کریستین لیندو - از مقامات ارشد موسسه مودی - گفت: رتبه اعتباری روسیه "ب آ ۱" است و چشم انداز اقتصادی این کشور مثبت ارزیابی می شود. افزایش قیمت نفت به دولت برای پیشرفت سریع تر در بازسازی منابع پس اندازی مالی خود کمک خواهد کرد.

با این حال در گزارش موسسه مودی آمده است این ریسک وجود دارد که دسترسی بنگاه های روسی به بازارهای سرمایه برای مدتی قطع شود. مودی انتظار دارد دولت روسیه برای جبران خسارت این بنگاه ها وارد عمل شود و حمایت های خود را از آن ها بیشتر کند.

انتهای پیام

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها