رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 347077

توافق آتش بس در «غوطه غربی»؛ تروریستها به ادلب و صحرای شرقی سوریه منتقل میشوند

ساعت24-امروز جمعه توافقی بین دولت سوریه و تروریستهای حاضر در غوطه غربی حاصل شد که بر اساس آن تروریستها از این منطقه خارج خواهند شد.

خبر09
منابع خبری از حصول توافق آتش‌بس در غوطه غربی بین حکومت سوریه و گروههای تروریستی حاضر در آن خبر دادند.

شبکه «الاخباریه» سوریه اعلام کرد که این توافق پس از تسلیم شدن گروههای تروریستی حاصل شده است.

قرار است این توافق زمانی اجرایی شود که گروههای تروریستی به همه بندهای توافق پایبند باشند.

بر اساس این توافق، همچنین بیشتر گروههای تروریستی از این منطقه خارج شده و کسانی که تمایل دارند باقی بمانند، به وضعیتشان رسیدگی خواهد شد.

به گزارش الاخباریه، یک گروه از تروریستها پس از ترک غوطه، به سمت صحرای شرقی سوریه و گروههای دیگر عازم استان ادلب خواهند شد.

سایر گروههای تروریستی حاضر در شهرکهای «ببیلا و بیت سحم» نیز مخیر هستند که یا این شهرکها را ترک کرده یا به وضعیتشان رسیدگی شود.

همزمان با این توافق، ارتش سوریه به عملیات نظامی خود علیه تروریستها ادامه خواهد داد تا همه بندهای توافق تکمیل شود.

مسائل جزئی و لجستیکی همچنان در حال توافق است و حمله به تروریستها همچنان ادامه خواهد داشت.

خبرنگار الاخباریه علت این مسئله را این گونه عنوان کرد که حکومت سوریه به خوبی می‌داند که برخی از گروههای تروریستی احتمالا در برخی از بندهای توافق مانع‌تراشی خواهند کرد و برای جلوگیری از این مسائل، عملیات نظامی ادامه خواهد داشت.

در همین راستا، شبکه خبری المیادین صبح امروز اعلام کرد که پس از حملات گسترده ارتش سوریه به مواضع داعش در اردوگاه الیرموک و منطقه الحجر الاسود، عناصر این گروه پرچمهای سفید را نشان داده اند.

داعش توقف بمباران مراکز خود در الیرموک و الحجر الاسود را خواستار شده است؛ چرا که از بین رفتن مقرهای این گروه باعث میشود که بین عناصر آن اختلاف ایجاد شود.

منابع میدانی روز گذشته از شکست توافق با داعش در الحجر الاسود و الیرموک خبر داده و اعلام کردند، پس از اینکه عناصر داعش حاضر در جنوب منطقه «السخنه» در دیرالزور اجازه ندادند که عناصر این گروه به این منطقه منتقل شوند، این توافق شکست خورده است.

المیادین در خصوص توافق در غوطه غربی هم گزارش داد، عناصر داعش که تعدادشان به 1220 نفر میرسد از الحجر الاسود و الیرموک خارج و به صحرای شرقی سوریه منتقل خواهند شد.

عناصر النصره نیز به ادلب منتقل خواهند شد.

«امین حطیط» کارشناس مسائل راهبردی و نظامی نیز علت این توافق را ناامیدی تروریستها از نتیجه تجاوز سه گانه به سوریه عنوان و تأکید کرد که عزم سوریه برای تکمیل عملیات پاکسازی مناطق اطراف دمشق نیز مزید بر علت است.
فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها