رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 347208

پرسپولیس - قلعه‌نویی؛ نبرد شماره 30

ساعت24-قلعه‌نویی برای سی‌امین بار در طول عمر مربیگری خود به مصاف پرسپولیس می‌رود.

یکی از دیدارهای جذاب هفته بیست و نهم لیگ برتر تقابل پرسپولیس قهرمان شده با ذوب‌آهن مدعی نایب قهرمانی است که امیر قلعه‌نویی را روی نیمکت خود دارد. شخصی که بارها در تیم‌های مختلف مقابل پرسپولیس قرار گرفته است و نتایج جالبی در این میان رقم خورده است. به همین بهانه به مرور دیدارهای قبلی سرمربی ذوب‌آهن با سرخپوشان تهرانی پرداخته‌ایم.

29 تقابل قلعه‌نویی با پرسپولیس در 6 تیم مختلف

تا قبل از بازی این هفته، امیر قلعه‌نویی 29 بار به عنوان سرمربی روی نیمکت حریفان پرسپولیس نشسته است. او در این مدت هدایت برق تهران، استقلال اهواز، استقلال تهران، مس کرمان، سپاهان اصفهان، تراکتورسازی تبریز و در دور رفت امسال ذوب‌آهن را برابر پرسپولیس عهده‌دار بوده است. قلعه‌نویی در این 29 رویارویی‌ با پرسپولیس در 7 بازی به برتری رسیده، 7 بار شکست خورده و 15 تساوی نیز کسب کرده است.

قلعه‌نویی 25 - پرسپولیس 22

در طول این 29 بازی شاگردان قلعه‌نویی 25 بار دروازه پرسپولیس را باز کرده‌اند و در مقابل پرسپولیسی‌ها 22 بار موفق به گلزنی متقابل شده‌اند. این اختلاف بیش از این میزان بود ولی در دیدار رفت دور جاری که سرخپوشان 4 بر صفر به پیروزی رسیدند تا حدودی نزدیک شد.

14 بار هدایت استقلال برابر سرخ‌ها

قلعه‌نویی تا به حال 14 بار استقلال را برابر پرسپولیس هدایت کرده که حاصل آن 3 برد، دو شکست و 9 تساوی خسته‌کننده بوده است. او با سپاهان 5 بار، با تراکتور 5 بار، با استقلال اهواز دو بار و با برق تهران، مس کرمان و ذوب‌آهن هرکدام یک بار مقابل پرسپولیس قرار گرفته است.

بردها و باخت‌ها

قلعه‌نویی تا به حال 3 بار با استقلال، 2 بار با تراکتور و 2 بار با سپاهان، پرسپولیس را شکست داده است. در عوض 2 بار با استقلال، یک بار با برق تهران، یک بار با استقلال اهواز یک بار با سپاهان،یک بار با تراکتورسازی و یک بار هم در دیدار آخر با ذوب‌آهن به پرسپولیس باخته که البته باخت با سپاهان در ضربات پنالتی حادث شده است.

اولین تقابل و شکست قلعه‌نویی

اولین تقابل قلعه‌نویی و پرسپولیس به جام‌ حذفی فصل 81-80 باز می‌گردد. قلعه‌نویی سرمربی برق تهران بود و علی پروین سکاندار هدایت پرسپولیس. پرسپولیس آن بازی را به سختی پیروز شد. دو تیم در پایان 90 دقیقه یک - یک مساوی شدند و سرخ‌ها در وقت اضافه با حساب دو بر یک به برتری رسیدند. آخرین نبرد پرسپولیس و قلعه‌نویی هم به بازی برگشت فصل گذشته پرسپولیس و تراکتور در ورزشگاه آزادی باز می‌گردد. این دیدار در 17 بهمن با پیروزی 3 بر صفر سرخ‌ها به پایان رسید.

اولین رویارویی در لیگ برتر

اولین رویارویی قلعه‌نویی و پرسپولیس در لیگ برتر به لیگ دوم حرفه‌ای باز می‌گردد. آن زمان قلعه‌نویی هدایت استقلال اهواز را بر عهده داشت و بازی رفت دو تیم در اهواز به تساوی صفر - صفر انجامید. بازی برگشت را پرسپولیس در تاریخ 26 فروردین 82 با حساب 2 بر یک برد.

11 سال بی‌شکست برای امیر

از آن پس قلعه‌نویی بیش از 11 سال برابر پرسپولیس شکست نخورد و این طلسم سرانجام دوم آذر 93 و در شهرآورد رفت لیگ چهاردهم شکسته شد. همان روزی که پرسپولیس با گل‌های محمد نوری و امید عالیشاه برابر تک‌گل سجاد شهباززاده استقلال را مغلوب کرد. قلعه‌نویی البته شهرآورد برگشت را هم با تک‌گل علی علیپور به پرسپولیس باخت تا آمار آخرین فصل حضورش در استقلال چندان جالب نباشد. این دو باخت تنها باخت‌های قلعه‌نویی در دیدارهای رودررویش با استقلال برابر پرسپولیس است.

دو برد 4 بر یک قلعه‌نویی

تیم‌های قلعه‌نویی تا به حال دو برد پرگل 4 بر یک مقابل پرسپولیس داشته‌اند که اولی در تهران و با سپاهان در لیگ دهم رقم خورده و دومی در تبریز و با تراکتور در لیگ یازدهم به دست آمده است.

سنگین‌ترین شکست

قلعه‌نویی تا پیش از بازی رفت مقابل پرسپولیس آمار خوبی داشت و سنگین‌ترین شکستش 2 بر یک بود ولی شکست 4 بر صفر در هفته چهاردهم فصل جاری سنگین‌ترین شکست این تیم را رقم زد.

موفقیت پرسپولیس در 7 تقابل اخیر

7 تقابل آخر قلعه‌نویی و پرسپولیس چندان برای سرمربی ذوب‌آهن پربار نبوده است. او در این 7 بازی 4شکست و سه تساوی به دست ‌آورده و نتوانسته نتایج درخشان سابق را مقابل سرخپوشان تکرار کند.

آخرین برد قلعه‌نویی در اردیبهشت 91

آخرین برد قلعه‌نویی مقابل پرسپولیس به حدود 5 سال قبل باز می‌گردد. او آن زمان در دوره اول حضورش در تراکتورسازی به سر می‌برد و در هفتم اردیبهشت 91 و در ورزشگاه یادگار امام (ره) با نتیجه 4 بر یک پرسپولیس را شکست داد.

دومین تقابل روی نیمکت ذوب‌آهن

قلعه‌نویی برای دومین بار تقابل با پرسپولیس را روی نیمکت ذوب‌آهن تجربه می‌کند. باید دید این دیدار با شکستن رکورد 7 بازی نباختن سرخپوشان مقابل سرمربی ذوبی‌ها همراه خواهد بود یا این حسرت به دیدار هشتم خواهد رسید. ذوب‌آهن نیاز به ترمیم جایگاهش در جدول دارد ولی پرسپولیس در این دیدار به خاطر مسجل بودن قهرمانی‌اش شاید انگیزه چندانی نداشته باشد ولی شکست دادن یک رقیب سنتی همیشه لذت‌بخش است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها