رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 347235

ترور پژوهشگر فلسطینی در مالزی +عکس

ساعت24-یک پژوهشگر فلسطینی به ضرب گلوله افراد ناشناس در مالزی ترور شد. تحقیقات پلیس برای شناسایی افراد پشت‌پرده این سوءقصد آغاز شده است.

خبر56
بامداد امروز شنبه (اول اردیبهشت) «فادی البطش» (35 ساله) پژوهشگر فلسطینی در مالزی ترور شد. وی در حال خروج از منزل برای اقامه نماز صبح بود که چندین گلوله به صورت مستقیم به سمت او شلیک شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، پلیس مالزی اعلام کرد دو شخص موتورسوار در ساعت شش صبح (به وقت محلی) بیش از 10 گلوله به سمت البطش شلیک کردند که یکی از این گلوله‌ها به سر وی اصابت کرد و بر اثر آن فورا جان خود را از دست داد.

البطش که از اهالی جبالیا واقع در نوار غزه بوده، دکترای مهندسی برق داشته و در یکی از دانشگاه‌های مالزی استاده بوده است، او که دارای سه فرزند است قبل از سفر به مالزی کارمند شرکت برق در نوار غزه بوده است.

وی در مالزی امام جماعت «مسجدالعباس» نیز بوده، با جمعیت‌های خیریه مانند « MyCare، الاقصی، i4Syria» کار می‌کرده است.

پلیس تحقیقات خود درباره این ترور را آغاز کرده و مشخص نیست در پشت‌پرده این اقدام چه کسانی بوده‌اند.

اولین واکنش فلسطینی

«خالد البطش» از اعضای ارشد جهاد اسلامی خواستار تحقیقات فوری عوامل پشت پرده این ترور قبل از فرار آنها شد. وی در ادامه گفت، موساد در این اقدام دخیل است.

ترور نخبگان فلسطینی در خارج از فلسطین سابقه دارد. دو سال پیش (2016) نیز یکی از نخبگان عضو جنبش حماس در تونس ترور شده بود.

مهندس تونسی «محمد الزواری» روبه روی منزلش در «طفاقس» تونس ترور شد. پس از این موضوع، گردان‌های‌های «القسام» شاخه نظامی جنبش حماس فلسطین، در برنامه الجزیره با عنوان « ما خُفی اعظم» (آنچه مخفی مانده، بیشتر است) از نقش شهید الزواری در ساخت 30 پهپاد قبل از جنگ 2008 پرده برداشت (جزئیات بیشتر).

چندی بعد تلویزیون رژیم صهیونیستی، از نحوه ترور محمد الزواری، مهندس تونسی سازندۀ پهپاد برای نیروهای مقاومت فلسطین، به دست سازمان جاسوسی خارجی رژیم صهیونیستی «موساد» پرده برداشت. یکی از زنان عضو موساد که خود را به عنوان خبرنگار معرفی کرده بود، با الزواری در مورد فعالیت‌های علمی‌اش مصاحبه‌هایی انجام داد و موفق شد از این طریق اعتمادش را جلب کند.

در ادامه گزار ش مذکور آمده بود، این زن گذرنامه خارجی و کارت خبرنگاری داشت و هنگامی‌که مطمئن شد الزواری به او اعتماد کرده است، پیش از انجام آخرین مصاحبه‌اش با وی، دو نفر از اعضای تیم ترور موساد معروف به «کیدون» را نزد الزواری فرستاد تا او را ترور کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها