رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 347240

میانگین حقوق مربیان پیش دبستانی ۴۵۰تا۶۰۰ هزار تومان است

ساعت 24-عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: مدرک تحصیلی مربیان پیش از دبستان دیپلم و یا فوق دیپلم است زیرا میزان حقوق دریافتی آنها در شهرستان ها۴۵۰ هزار تومان و در تهران ۶۰۰ هزار در سال گذشته بود

مهد کودک
ابراهیم طلایی در برنامه تلویزیونی پرسشگر که با موضوع «تاریک و روشن آموزش های پیش از دبستان» روی آنتن شبکه آموزش رفت با اشاره به میزان سرمایه گذاری در حوزه پیش از دبستان گفت: هشت دهم درصد تولید ناخالص ملی در کشورهای توسعه یافته صرف دوران پیش از دبستان می شود که ۰.۲ آن مربوط به دو سال قبل از دبستان است و این عدد در کشور ما بسیار پایینتر از این میزان است.

وی افزود: به عبارتی هزینه کرد کل آموزش و پرورش ما در ۱۲ سال دوره تحصیل کمتر از این هشت دهم درصد است چه برسد به آنکه بخواهیم بودجه پیش از دبستان را بررسی کنیم.

این عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس به مربیان این دوره اشاره کرد و گفت: میانگین مدرک تحصیلی مربیان پیش از دبستان دیپلم و حداکثر فوق دیپلم است زیرا میزان حقوقی که دریافت می کنند در شهرستان ها ۴۵۰ هزار تومان و در تهران ۶۰۰ هزار تومان در سال گذشته بود.

طلایی درباره مشکلات وزارت آموزش و پرورش در این حیطه اظهار کرد: آموزش و پرورش به اندازه کافی درگیر آموزش اجباری است و آموزش پیش از دبستان به آن اندازه مورد توجه نیست. در قوانین و قواعد درباره این مقطع اشارات و موکداتی وجود دارد اما آموزش و پرورش بسیار بزرگ است و دغدغه های پررنگ دیگری دارد. علاوه بر این تا کنون برنامه درسی مصوب برای آموزش صفر تا شش سال نداشته ایم. اقداماتی شروع شده ولی تا کنون خروجی نداشته است.

وی افزود: برای حل این مشکل یک مرتبه پیشنهاد کردم شورای عالی تربیت اوان کودکی داشته باشیم که از دولت مطالبه گر باشد.

این عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه باید طبق قانون مصوب دی ماه ۱۳۹۵، آموزش و پرورش در حوزه تولید محتوا راهبری کند و دستگاه‌های دیگر چون بهزیستی در حوزه اجرا ورود کنند گفت: در حالی که باید نهاد صادرکننده مجوز و تولیدکننده محتوا یک نهاد باشد و اکنون یک خلا وجود دارد و ممکن است موسس بگوید من مجوزم را از یکجای دیگر دریافت می کنم و محتوای نهاد دیگر را اجرا نمی کنم.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها