رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 347259

درصورت مسدود کردن تبلیغات گوگل کروم، هک میشوید!

ساعت24-یکی از متخصصان امنیت سایبری به تازگی اعلام کرده اطلاعات کاربرانی که از نرم‌افزارهای مسدودکننده تبلیغات اینترنتی در مرورگر گوگل کروم استفاده کرده‌اند، هک شده و به سرقت رفته است.

خبر56
an dir="RTL">به گزارش وب سایت هکرنیوز، در صورتی که شما هم جزو آن دسته از کاربرانی بودید که از تبلیغات و آگهی‌های بازرگانی مزاحم که برروی صفحه مرورگر اینترنتی گوگل کروم ظاهر می‌شد، خسته و آزرده‌خاطر می‌شدید و به همین خاطر سراغ نرم‌افزار و لینک‌های مسدودکننده این آگهی‌ها رفته‌اید، باید بدانید که به احتمال زیاد اطلاعات ذخیره شده رایانه و گوشی هوشمندتان هک شده و به سرقت رفته است.

به تازگی یکی از متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری عنوان کرده است که بدافزار خطرناکی را در پنج برنامه و لینک‌های مرتبط با نرم افزارهای اد بلاکر (مسدودکنندگان تبلیغات مجازی) یافته و کشف کرده است که توسط بالغ بر ۲۰ میلیون کاربر هم دانلود و نصب شده بود.

وی بر این باور است که تمامی این ۲۰ میلیون کاربری که از این پنج برنامه به منظور مسدود کردن تبلیغات در مرورگر گوگل کروم استفاده کرده اند، در معرض هک و افشای اطلاعات شخصی و ذخیره شان قرار گرفته‌اند.

این پنج برنامه آلوده به بدافزار مذکور که در فروشگاه اینترنتی و آنلاین گوگل کروم استور هم موجود بوده‌اند، به شرح زیراند:

۱. نرم افزار AdRemover for Google Chrome™ با بیش از ۱۰ میلیون کاربر

۲. نرم افزار uBlock Plus با بیش از ۸ میلیون کاربر

۳. نرم افزار[Fake] Adblock Pro با بیش از ۲ میلیون کاربر

۴. نرم افزار HD for YouTube™ با بیش از ۴۰۰ هزار کاربر

۵. نرم افزار Webutation با بیش از ۳۰ هزار کاربر

آندره مشکوف که این بدافزار خطرناک موجود در برنامه‌های ادبلاکر را کشف کرده، بر این باور است که هکرها و مجرمان سایبری دسترسی بسیار گسترده‌ای خواهند داشت چراکه از طریق اتصال کاربران قربانی به اینترنت و استفاده از مرورگر اینترنتی گوگل کروم، هکرها قادر خواهند بود به تمامی دسترسی‌های وی اعم از گذرواژه، نام کاربری، تاریخچه جست‌وجوی گوگل، کارت‌های اعتباری و غیره دست یابند و از آن‌ها سوءاستفاده کنند. این بدان معناست که اطلاعات شخصی و محرمانه بیش از ۲۰ میلیون کاربر هم اکنون در معرض خطر و افشاگری قرار گرفته است.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها