رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 347282

ادعای پلیس انگلیس درخصوص شناسایی متهمان اصلی پرونده مسمومیت اسکریپال

ساعت24-پلیس انگلیس مدعی است متهمان اصلی پرونده مسمومیت سرگئی اسکریپال و دخترش در سالزبری را شناسایی کرده است.

به گزارش تلگراف، پلیس و آژانس های اطلاعاتی انگلیس مدعی هستند متهمان اصلی پرونده مسمومیت سرگئی اسکریپال و دخترش را شناسایی کرده‌اند.

در حال حاضر پلیس ضد تروریسم در تلاش است یک پرونده قضایی را علیه افرادی که در ماجرای مسمومیت اسکریپال نقش داشته اند و ادعا می شود در حال حاضر به روسیه بازگشته اند، باز کند. برآورد می شود تحقیقات و بازجویی های جنایی این پرونده ماه ها به طول انجامد. با این حال، رسانه های انگلیسی این امر را یک موفقیت بزرگ از سوی پلیس انگلیس در شناسایی متهمان اصلی این پرونده خواندند.

به نظر می رسد جستجو و بررسی پروازهای ورودی و خروجی انگلیس نام های خاصی را در اختیار پلیس این کشور قرار داده است که تصور می شود متهمان اصلی پرونده مسمومیت اسکریپال باشند. همچنین پلیس انگلیس مدعی است فیلم گرفته شده توسط دوربین های مداربسته در شهر سالزبری در شناسایی خودروی عاملان این حمله موثر بوده است.

با این حال، «دیوید ویدست»، از افسران ارشد سابق پلیس لندن، در این خصوص اظهار کرد: «شاید شواهد تصادفی وجود داشته باشد که نشان دهد برخی شهروندان روس در پروازهای مشخصی به انگلیس آمده اند و در زمان مسمومیت اسکریپال نیز در سالزبری حضور داشته اند؛ اما این شواهد ثابت نمی کند که این افراد عامل انجام این حمله بوده اند. من فکر می کنم هر چه پلیس تاکنون به دست آورده است، همین باشد.»

«سرگئی اسکریپال» جاسوس سابق روس و دخترش در اوایل ماه مارس در سالزبری انگلیس با نوعی گاز اعصاب مسموم شدند. انگلیس بدون ارائه شواهد کافی مدعی است مسکو در مسمومیت اسکریپال و دخترش نقش داشته است. با این حال، لندن تاکنون نتوانسته است ادعای خود را در این خصوص اثبات کند.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها