رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 347294

ورود پلیس نظامی روسیه به قلمون شرقی

ساعت24-برخی فعالان سوری از ورود پلیس نظامی روسیه به شهر الرحیبه در قلمون شرقی پس از توافق گروه‌های شبه‌نظامی با روسیه و سوریه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، مسؤولان دولت سوریه با شبه‌نظامیان در منطقه قلمون شرقی در حومه دمشق به توافقی برای خروج آنها از شهرک‌های الرحیبه، جیرود و الناصریه به سمت دو شهر جرابس در حومه شمالی حلب و ادلب در شمال سوریه از امروز (شنبه) دست یافتند.


گروه‌های شبه‌نظامی فعال در قلمون شرقی پس از تحویل دادن سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین و انبار مهمات خود به ارتش سوریه، برای خروج از این منطقه و حرکت به سوی شهر جرابلس واقع در حومه شمال حلب و استان ادلب در شمال سوریه طی چند ساعت آماده می‌شوند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از توافق آتش‌بس میان نیروهای دولت سوریه و گروه‌های شبه‌نظامی در غوطه غربی نیز خبر داد.

این خبرگزاری گزارش داد، طبق اطلاعات به دست آمده، داعشی‌هایی که کنترل منطقه الحجر الاسود در جنوب دمشق را در دست داشتند، پس از حملات توپخانه‌ای، هوایی و موشکی شدید دو روز گذشته ارتش سوریه به پایگاه‌هایشان در این منطقه، خود را تسلیم کردند.

سانا اعلام کرد، طبق این توافق بیشتر این گروه‌های شبه‌نظامی از غوطه غربی دمشق که کنترل بخش‌هایی از آن را داعش در دست دارد، خارج می‌شوند.

همچنین این خبرگزاری با اشاره به اینکه برخی گروه‌های شبه‌نظامی مانع از اجرای برخی بندهای این توافقنامه می‌شوند، تاکید کرد، عملیات نظامی در این منطقه تا اجرای کامل جزئیات توافقنامه ادامه خواهد داشت.

مرکز رسانه جنگ وابسته به حزب‌الله لبنان نیز ضمن تاکید بر پایبندی همه گروه‌های تروریستی به توافق به دست آمده، اعلام کرد، توافقنامه وارد مرحله اجرا شده است.

خبرگزاری نووستی روسیه به نقل از یک منبع نظامی سوری گزارش داد، طبق این توافقنامه، اعضای گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره از این منطقه خارج شده و به ترتیب به بیابان‌های شرقی و استان ادلب می‌روند و به اوضاع گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به مخالفان سوری در شهرک‌های یلدا، ببیلا و بیت سحم سامان داده می‌شود.

یوری یفچنکو، رئیس مرکز روسی حمیمیم در سوریه نیز در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای روسیا الیوم اظهار داشت: شبه‌نظامیان در محله اردوگاه الیرموک با خمپاره دو محله التضامن و المیدان واقع در بخش جنوبی دمشق را بمباران کردند که در اثر آن سه غیرنظامی کشته و ۴۰ تن دیگر زخمی شدند.

یفچنکو افزود: وضعیت در غوطه شرقی دمشق پایدار است و گام‌های لازم برای بازگرداندن زندگی به حالت عادی‌اش در نظر گرفته شده است.

رئیس مرکز حمیمیم تاکید کرد: فعالیت‌ها در دوما برای تامین امنیت ساختمان‌های مسکونی و انتقال مین‌ها و مهمات از این شهر در دست انجام است.

وی ادامه داد: بیش از ۶۱ هزار تن از ساکنان غوطه شرقی با حمایت مرکز حمیمیم و مسؤولان سوری موفق به بازگشت به خانه‌های خود شدند.

ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها