رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 347343

فرمانده داعش در جنوب دمشق و 2 سرکرده دیگر این گروه در حملات ارتش سوریه کشته شدند

ساعت24-سه سرکرده داعش امروز شنبه در جریان حملات مداوم و بی‌وقفه نیروهای سوری به اردوگاه «الیرموک» و محله‌های جنوب دمشق از پای درآمدند.

ارتش سوریه که از روز پنجشنبه عملیات پاکسازی محله های جنوبی دمشق را آغاز کرده، همچنان در حال ادامه عملیات خود است.

وبگاه خبری معارض «الحریه» گزارش داد که در جریان بمباران شدید مواضع گروه تروریستی داعش در اردوگاه «الیرموک» دو تن از فرماندهان این گروه کشته شدند.

منابع محلی اعلام کردند که در جریان این حملات «أبو هشام الخابوری و أبو علی نفشة» و مسئول مالی این گروه از پای درآمده‌اند.

در اواخر آگوست 2016 بود که الخابوری به عنوان فرمانده داعش در جنوب دمشق انتخاب شده بود. پیش از او «أبو صیّاح طیّارة» ملقّب به «فرّامة» این منصب را عهده دار بود.

منابع سوری اعلام کردند که این سرکرده ها در الحجر الاسود نشستی برگزار کرده بودند که جنگنده‌های سوری این نشست را هدف قرار دادند.

ابوهشام از جمله افراد بومی منطقه جولان بود که در محله «الحجر الاسود» ساکن بود و به گفته برخی از منابع نزدیک به داعش، پیش از بر عهده گرفتن این مسئولیت، نسبت به عملکرد این گروه انتقاد داشته و به همین دلیل فعالیتش به حالت تعلیق درآمده بود.

به گفته منابع معارض، ابوهشام جزء چهار شخصیت مهم داعش در جنوب دمشق به شمار میرفته است.

نفشه نیز یکی از مسئولان مهم گروه داعش در این منطقه بوده است.

این در حالی است که گفته میشد ارتش سوریه با داعش به توافق رسیده است که از جنوب دمشق خارج شود، ولی این توافق نیز تا کنون اجرایی نشده است.

به همین دلیل، نیروهای سوری با خمپاره و موشکهای زمین به زمین و حملات هوایی بی وقفه تروریستها را بمباران می‌کنند.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها