رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 347361

دومین همایش بین‌المللی گرد و غبار 5 تا 7 اردیبهشت در ایلام برگزار میشود

ساعت 24-مدیر امور پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام و دبیر اجرایی دومین همایش بین‌المللی گرد و غبار گفت: این همایش 5 تا 7 اردیبهشت 1397 در دانشگاه ایلام برگزار می‌شود.

همایش گرد و غبار
دکتر «مسعود بازگیر» در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: 250 مقاله علمی و پژوهشی از داخل و خارج ایران، توسط دبیرخانه همایش دریافت و 180 مقاله پذیرش شد که 50 مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

وی گفت: اجلاس ویژه این همایش «هم‌اندیشی کارشناسان بخش‌های علمی ، مهندسی و اجرایی برای توسعه طرح‌های مقابله با گردو غبار در ایران» خواهد بود و ویژگی این همایش این است که افراد بخش‌های اجرایی کشور در این همایش راهکارهای وزارت جهادکشاورزی تاکنون به چالش کشیده خواهد شد.

مدیر امور پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام تعداد کل شرکت و نویسندگان در این همایش 136 نفر خواهد بود و صاحب‌نظرانی از کشورهای آفریقای جنوبی، پاکستان، چین، ایتالیا و اسپانیا و آمریکا در این همایش حضور خواهند داشت.

بازگیر با بیان اینکه متخصصانی از همه نقاط کشور در این همایش شرکت خواهند کرد، تصریح کرد: تعداد شرکت‌کنندگان از دانشگاه ایلام 62 نفر شامل 39 نفر دانشجو و 23 نفر عضو هیئت علمی خواهد بود.

دبیر اجرایی دومین همایش بین‌المللی گرد و غبار اظهار کرد: گستردگی این همایش در سطح بین‌المللی نشانه‌ی احساس مسئولیت دانشگاه ایلام در قبال مسائل جامعه است و امیدواریم با برگزاری این همایش کشورهای مجاور ایران و درگیر با موضوع هم بیشتر نسبت به موضوع حساس شوند و به ایران برای حل این مشکل بیشتر کمک کنند.

وی از حضور معاونان تعدادی از وزارت‌خانه‌ها از جمله وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری خبر داد و تصریح کرد: در این همایش جایگاه ویژه‌ای برای فعالیت‌های اصحاب رسانه در نظر گرفته شده است.

هدف برگزاری همایش انسجام بین‌المللی برای مقابله با ریشه‌های گرد وغبار است

دبیر علمی دومین همایش بین‌المللی گردوغبار در ایلام گفت: این همایش با محوریت بررسی عوامل پیدایش و گسترش این پدیده، پیامدهای ناشی از آن و راهکارهای مقابله با پدیده گرد و غبار 5 تا 7 اردیبهشت برگزار خواهد شد.

«نورالدین رستمی» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع گردو غبار موضوعی است که نمی‌توان برای آن مرزبندی کرد بلکه مسئله ‌ای بین‌المللی است که حل آن در گرو همدلی در سطح جهانی است.

وی با بیان اینکه گرد و غبار دو منشاء طبیعی وانسانی دارد که هر چند منشاء طبیعی شاید در دسترس انسان نباشد اما خود انسان وارد این معادله شده و عوامل غیرطبیعی گرد و غبار را شکل داده است، تصریح کرد: اگر انسان بتواند تاثیر منفی نداشته باشد مشکل گرد و غبار خیلی حاد نیست به این مفهوم که موضوعاتی مانند ناامنی و جنگ، بر این پدیده موثر است و با تعاملات سیاسی می‌توان بسیاری از مسائل را حل کرد.

دبیر علمی دومین همایش بین‌المللی گرد و غبار با تاکید بر اینکه در موضوع ریزگردها باید به دنبال درمان باشیم نه اقدام تسکینی از قبیل توزیع ماسک، گفت: ایجاد پوشش گیاهی در صورتی موثر است که در منطقه برداشت انجام شود، ایران در منطقه رسوب‌گذاری قرار دارد و هر چه اقدام در این منطقه صورت گیرد کارهای تسکینی است.

رستمی تصریح کرد: ترغیب عراق و انسجام بین‌المللی برای حل ریشه ای معضل گرد و غبار از اهداف این همایش است و هدف ما این است که از ریشه این معضل از سرچشمه بخشکانیم به همین دلیل هم از مسئولان اجرایی عراق و هم از فعالان علمی این کشور برای حضور در این همایش دعوت شده است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها