رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 347362

فورسا: 79 درصد آلمانیها ترامپ را به نسبت پوتین خطر بزرگتری برای صلح جهانی میدانند

ساعت24-نتیجه نظرسنجی یک موسسه آلمانی نشان می‌دهد که بیشتر پرسش‌شوندگان معتقدند که رئیس جمهور آمریکا در مقایسه با همتای روسی خود، خطر بزرگتری برای جهان است

در شرایطی که جو ضد روسی بر رسانه‌های غرب حکمفرماست، بنابر نظرسنجی که موسسه آلمانی فورسا صورت داده است، بیشتر آلمانی‌ها معتقدند که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به نسبت «ولادیمیر پوتین» همتای روسیه‌ای وی، خطر بزرگتری برای جهان محسوب می‌شود.

در این نظرسنجی آمده است که بیش از 90 درصد از مردم آلمان خواستار رابطه بهتر با روسیه هستند و این در شرایطی است که بیش از سه‌چهارم (79 درصد ) هم معتقدند که ترامپ در مقایسه با پوتین تهدید جدی‌تری برای صلح جهانی است.
همچنین 83 درصد از مردم آلمان اعلام کرده‌اند که از روسیه ترسی ندارند و نیمی از آنها هم آمریکا را به دلیل پیگیری سیاست تنش‌آفرین میان روسیه و غرب مقصر دانسته‌اند.تنها یک‌چهارم از آلمانی‌ها معتقدند که بحران موجود ناشی از سیاست‌های روسیه است.

علاوه بر این آمریکا بر تداوم تحریم‌های ضد روسی تاکید دارد، بیش از نیمی از آلمانی‌ها برابر با 55 درصد پرسش‌شوندگان با اعمال چنین تحریم‌هایی مخالفند. آلمان از جمله کشورهایی است که صادراتش در پی اعمال تحریم‌ها علیه روسیه دچار کاهش شده است.

آخرین دور تحریم‌های آمریکا شامل سازمان‌های اصلی انرژی و سازمان‌های دولتی که کنترل صادرات تسلیحاتی را بر عهده دارند، می‌شود.

در مجموع در آخرین دور اعمال تحریم‌ها 14 نهاد و 24 شهروند روسی در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند این اقدامی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین از آن با عنوان حمله‌ای اقتصادی یاد کرده است. وی همچنین گفته است که این چنین اقدام به منظور خارج کردن روسیه از بازارهای جهانی صورت می‌گیرد.

انتهای‌پیام/م

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها