رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 347479

آغاز شفاف سازی خزانه

ساعت24 -اطلاعات پرداخت‌های خزانه‌داری کل کشور در دسترس عموم قرار گرفت. اولین گزارش خزانه داری مربوط به پرداخت های خزانه کشور در فروردین امسال است که در سایت وزارت اقتصاد به آدرس http://www.mefa.ir قابل مشاهده است.

خزانه اسلامي
اطلاعات پرداخت‌های خزانه‌داری کل کشور در دسترس عموم قرار گرفت. اولین گزارش خزانه داری مربوط به پرداخت های خزانه کشور در فروردین امسال است که در سایت وزارت اقتصاد به آدرس http://www.mefa.ir قابل مشاهده است.
به گزارش پایگاه رسمی وزارت اقتصاد (شادا) و طبق گفته خزانه دار کل کشور، این کار بر اساس دستور رئیس جمهور انجام شده است. گفتنی است رئیس جمهور دیروز و در جلسه هم اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید در این باره گفته بود: مردم باید ناظر بر پول خود باشند. وی اظهار کرد: قبلا به وزیر اقتصاد گفتم الان هم می گویم؛ پول هایی که به دستگاه ها می دهید در سایت بگذارید. بگذارید مردم بدانند این را به کدام دستگاه دادید. هر دستگاهی چقدر پول مصرف می کند و چقدر خدمت ارائه می دهد. بگذارید مردم مقایسه کنند.به گزارش شادا، سید رحمت اله اکرمی معاون نظارت مالی وزیر اقتصاد و خزانه دار کل کشور با اعلام این خبر گفت: براساس دستور رئیس جمهور در خصوص تکریم حقوق شهروندی و ابلاغ ضوابط اجرایی بودجه 1397، کلیه پرداخت های مربوط به هزینه های عمومی دولت به طور برخط در اختیار عموم مردم قرار گرفته است . اکرمی افزود: از شنبه اول اردیبهشت 1397 عموم مردم می توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی وزارت اقتصاد به آدرس www.mefa.ir با عنوان "گزارش پرداخت های خزانه داری کل کشور"در جریان جزئیات های پرداخت های دولت از محل بودجه عمومی کشور قرار گیرند. خزانه دار کل کشور تاکید کرد: هم اکنون اطلاعات پرداخت های فروردین 97 قابل دسترسی است و از این پس اطلاعات مربوط به پرداخت ها به طور مستمر به روزرسانی خواهد شد .

یک ایراد قابل رفع برای تکمیل یک کار خوب
گزارش خزانه داری کل کشور، یک اقدام بسیار خوب برای ایجاد شفافیت در پرداخت ها و منابع عمومی کشور است که البته در ماه های آینده قابل بهبود هم هست. از جمله این که در این گزارش نوع و موضوع پرداخت بسیار کلی اعلام شده است و فقط با دو عنوان "حقوق و مزایای مستمر" و "سایر پرداخت های اجتناب ناپذیر" آمده است. به همین دلیل در گزارش منتشرشده ، تنها اطلاعات قابل استخراج، میزان دریافتی هر دستگاه است اما این که این پرداختی برای چه منظوری – برای انجام چه خدمت یا پروژه ای- انجام شده است، قابل رصد نیست. امید است که طی ماه های آینده این نقیصه برطرف شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها