رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 347910

کوچک ترین فرودگاه های جهان + عکس

ساعت 24-امروزه در هر شهر و کشوری فرودگاه وجود دارد و امکان سفر هوایی برای اکثر افراد فراهم شده است. برخی فرودگاه ها بسیار بزرگ و وسیع هستند و از بخش های مختلفی تشکیل شده اند، به طوریکه ممکن است در آن ها گم شویم. اما برخی فرودگاه ها هم هستند که بسیار کوچکند و از یک یا دو باند فرود کوچک تشکیل شده اند.

2
به نقل از بیزینس تراول،‌ در این مطلب قصد داریم کوچک ترین فرودگاه های جهان را به شما معرفی کنیم.

منطقه کارائیب

جزیره سیبا در منطقه کارائیب واقع شده و به کشور هلند تعلق دارد. فرودگاه سیبا با نام رسمی فرودگاه یوانخو ئی. یروسخین (Juancho E. Yrausquin Airport) در صدر کوچکترین فرودگاه های جهان قرار می گیرد. باند این فرودگاه تنها ۴۰۰ متر طول دارد و یکی از کوتاه ترین باندهای فرودگاه در جهان به شمار می رود. طول این باند تنها کمی طولانی تر از هواپیماهای بزرگ مسافربری است، به همین دلیل بسیاری از هواپیماهای بزرگ و پهن پیکر اجازه فرود در این باند را ندارند.

تنها ایرلاینی که در حال حاضر در این فرودگاه فعالیت می کند وینر (Winair) است که پروازهای روزانه و منظمی را به مقصد جزایر سنت مارتین و سنت یوستیشس انجام می دهد. پرواز از جزیره سیبا تا سنت مارتین تنها ۱۲ دقیقه طول می کشد.

شهر ماسرو/ لسوتو

کشور لسوتو توسط کشور آفریقای جنوبی احاطه شده و با هیچ کشور دیگری مرز مشترک ندارد. فرودگاه موشویشوی آی در شهر ماسرو لسوتو قرار دارد و یکی از کوچک ترین فرودگاه های جهان است. همان طور که می بینید این فرودگاه را نیز در لیست کوچک ترین فرودگاه های بین المللی معرفی می کنیم، اما تنها یک پرواز بین المللی در این فرودگاه انجام می شود. فرودگاه موشویشوی آی اگرچه به عنوان فرودگاه بین المللی شناخته می شود، اما تنها پرواز خارجی اش به مقصد ژوهانسبورگ است که توسط ساوت افریکن ایرویز انجام می شود. فرودگاه موشویشوی آی در ارتفاع ۱۶۳۰ متری از سطح دریا قرار دارد و دو باند فرودگاهش کمی بیش از ۱۰۰۰ متر طول دارند. یک فروشگاه سوغاتی، رستوران، کافه و یک کیوسک امکانات این فرودگاه را تشکیل می دهند.

فرودگاه مورگان تاون / ایالات متحده

فرودگاه مورگان تاون نیز در لیست کوچک ترین فرودگاه های جهان قرار دارد و تنها یک ایرلاین به این فرودگاه پرواز دارد. شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز پروازهای مستقیمی به مقاصد کلارکسبرگ و واشنگتن انجام می دهد. باند فرود این فرودگاه تنها نیم مایل (۸۰۴ متر) طول دارد و از رستوران فرودگاه می توانید پرواز و فرود هواپیماها را از نزدیک مشاهده کنید. یک پارکینگ کوچک، یک کافه و اینترنت وای فای از جمله امکانات این فرودگاه کوچک هستند.

فرودگاه لوآنگ پرابانگ / لائوس

این فرودگاه در ۴ کیلومتری شهر لوآنگ پرابانگ کشور لائوس قرار دارد. فرودگاه لوآنگ پرابانگ یکی از کوچک ترین فرودگاه های جهان است و تنها یک باند فرود به طول ۲۲۰۰ متر دارد. البته قرار است این فرودگاه توسعه پیدا کند و باند فرودش قادر به پذیرش هواپیماهای غول پیکر مسافربری بشود. اما تا آن زمان این فرودگاه همچنان در لیست کوچک ترین فرودگاه های جهان قرار دارد. این فرودگاه دومین فرودگاه پررفت و آمد در لائوس است.

فرودگاه گوستاو

مورد بعد در لیست کوچک ترین فرودگاه های جهان فرودگاه گوستاو ۳ است. این فرودگاه نیز در منطقه کارائیب و جزیره سنت بارتلمی قرار دارد و به احترام شاه گوستاو سوئد به این اسم نامگذاری شده است. در این فرودگاه پروازهای منظم و چارتر انجام می شود، با این حال تنها هواپیماهای تک و دو موتوره که کمتر از ۲۰ مسافر دارند اجازه فرود در این باند را دارند. فرودگاه گوستاو ۳ به دریا بسیار نزدیک است و طول باند نسبتا کوتاهی دارد (۶۴۳ متر). به همین دلیل به عنوان یکی از خطرناک ترین فرودگاه های جهان نیز شناخته می شود.

فرودگاه تنزینگ هیلاری / نپال

لوکلا (Lukla) شهری کوچک در نپال است و اکثر گردشگرانی که برای ماجراجویی اورست به نپال سفر می کنند به این شهر می آیند. به همین دلیل فرودگاه بر اساس نام اولین کوهنوردانی که با موفقیت در سال ۱۹۵۳ به اورست صعود کردند نامگذاری شده است (ادموندی هیلاری و شرپا تنزینگ نورگی). با توجه به موقعیت قرارگیری این فرودگاه و باند فرود کوتاهش، فرود و پرواز در این فرودگاه اغلب چالشی بزرگ برای خلبان ها محسوب می شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها