رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 347952

پلیس مالزی چهره تقریبی 2 مظنون به ترور عضو حماس را منتشر کرد

ساعت24-پلیس کوآلالامپور خبر داد، چهره 2 مظنون به قتل دانشمند فلسطینی وابسته به حماس را شناسایی کرده است که به نظر می‌آید اهل غرب آسیا باشند.

پلیس مالزی چهره 2 مظنون به قتل یکی از دانشمندان وابسته به حماس را منتشر کرده و گفته است به نظر می‌رسد این 2 از شهروندان کشورهای غرب آسیا باشند.

به نوشته هاآرتص، مظنونان به قتل «فادی البطش» دانشمند فلسطینی عضو حماس که از اساتید دانشگاه کوآلالامپور مالزی بود دو نفر بودند که صبح شنبه هنگامی که البطش از منزل خود برای اقامه نماز صبح خارج می‌شد سوار بر موتور ده گلوله به سوی وی شلیک کردند.

خانواده البطش، موساد را عامل پشت این اقدام دانستند و جهاد اسلامی و حماس این حادثه قتل را محکوم کردندو حماس در بیانیه‌ای البطش را یکی از اعضای خود معرفی کرده بود.

پلیس مالزی با استفاده از دوربین‌های مدار بسته فیلم دو موتورسوار را در اختیار داشت اما به دلیل استفاده آنان از کلاه ایمنی چهره‌شان مشخص نبود که با تحقیقات چهره این مظنونان را منتشر کرده است.

البطش از اهالی جبالیا واقع در نوار غزه و دارای مدرک دکترای مهندسی برق بود که در مالزی تدریس می‌کرد. او که دارای سه فرزند است قبل از سفر به مالزی کارمند شرکت برق در نوار غزه بوده است.

وی در مالزی امام جماعت «مسجدالعباس» نیز بوده، با جمعیت‌های خیریه مانند « MyCare، الاقصی، i4Syria» همکاری می‌کرد.

وی هنگام عزیمت به مسجد برای اقدامه نماز صبح هدف ترور قرار گرفته است.

انتهای پیام/م

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها